بهترین رژیم برای نوجوانان برای کاهش وزن درمان برای نوجوانان کاهش وزن _ I و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و هیجان انگیز است و افراد برای زندگی سالم و شاد در هر دوره از زندگی به مراقبت های خاصی احتیاج دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوران زندگی باشد ، زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات ، زیرا ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد.

بنابراین دریغ نکنید ، و اگر شما یک نهال بچه جدید در خانه دارید ، حتماً به یک رژیم غذایی متنوع و متعادل فکر کنید تا او بتواند تمام انرژی و مواد مغذی لازم را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و غذایی برساند. برای یادگیری نحوه رشد مناسب بدن یک نوجوان ، مشاهده رشد آن در سنین پایین ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، این امر به ویژه قابل توجه است. به نظر می رسد که تنها تضمین سلامت و جوانی جوانان تنها یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید بچه های چاق و خوش اندام پرورش دهید ، با ما همراه باشید.

بهترین برنامه غذایی برای نوجوانان کاهش وزن چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به این معنا نیست که از غذاهای خوشمزه و مخصوصاً مورد علاقه نوجوانان صرف نظر کنید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان لغو شود ، فقط باید کمتر مصرف شود و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین استفاده کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی را در رژیم غذایی خود برای نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، تنها راه پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل کاهش وزن نوجوانان است. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان در رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

رژیم غذایی برای نوجوانان کاهش وزن

صبحانه را از دست ندهید

رژیم غذایی این است که صبحانه را از دست ندهید و از گرسنگی رنج نبرید. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین به رشد شما در نوجوانی و بلوغ آسیب می رساند ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و در اثر گرسنگی می توانید در طول روز تحریک پذیرتر شوید. صبحانه همچنین به شما در دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی کمک می کند.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز باعث کاهش اشتها می شود. بنابراین ، بهترین غذاها برای رژیم غذایی در نوجوانی.

تنقلات سالم تری بخورید

مصرف غذاهای پرکالری و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک مانند آب نبات ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشابه های شیرین را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب کم چرب و نوشیدنی های لبنی. برای کاهش وزن در نوجوانی ، هنگام نوشیدن آب میوه مراقب باشید ، زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، دارای قند است. مقدار کل نوشیدنی های مخلوط شما از آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی ها نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که حدود یک لیوان کوچک است.

رژیم غذایی برای نوجوانان چاق

همانطور که کنترل افزایش وزن در نوجوانی ضروری است ، درمان لاغری و بلوغ نوجوانان نیز ضروری است. آنچه در زیر ذکر شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین علل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است دچار کمبود آهن باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین ، آنها باید تلاش کنند تا آهن مورد نیاز خود را از غذاهای غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان غنی شده با آهن برای صبحانه. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان موجود در شیر و محصولات لبنی مختلف هستند. همچنین منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین – یکی از دلایل کاهش وزن در نوجوانی: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در بین دختران نوجوان
  • مقدار کافی ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های غذایی مرسوم برای کاهش وزن خودداری کنید!

رژیم های غذایی برای کاهش وزن ، که نوید کاهش وزن سریع را می دهند ، امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد ، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که در نتیجه این رژیم ها ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان سایت و رژیم من کمک بگیرید ، آنها بر اساس قد ، وزن ، جنسیت و سن شما یک رژیم استاندارد و سالم را به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید