بهترین راه ها برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله روش هایی را برای حفظ وزن ثابت برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن به شما معرفی کرده ایم. مخصوصاً برای افرادی که با کار زیاد وزن کم کرده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. مطالعات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توانید وزن ثابت خود را حفظ کنید.

وزن خود را ثابت نگه دارید

حفظ وزن ثابت با ایجاد توده عضلانی

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم در بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمریناتی را برای ایجاد توده عضلانی به برنامه روزانه خود اضافه کنید و در طول زمان بیشتر کار کنید. ورزش روزانه را حتی برای 30 دقیقه پیاده روی کنار نگذارید.

آیا احساس گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید و از غذای فیبردار سیر شوید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل نگه نمی دارد و باعث درد می شود. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین ، هر روز محصولات لبنی بخورید. محصولات لبنی کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که قبلاً دچار پوکی استخوان شده اند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که در برابر فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در درازمدت تغییرات وزنی قابل توجهی ندارند. این روش به این معنی نیست که خود را از غذاها و دسرهای مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، وزن مورد نظر می تواند باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر از احساس گرسنگی به درستی اجتناب کنید و کاملاً سیر شده باشید ، به راحتی از این وسوسه ها خلاص خواهید شد.

وزن خود را ثابت نگه دارید

مصرف کالری

میزان کالری غذا و میان وعده ها را بررسی کنید و همیشه حتی مقدار آن را تقریباً تخمین بزنید. در این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. برنامه غذایی را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را مطابق همان بشقاب اندازه گیری کنید تا طبق معمول طعم داشته باشد.

تاثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

اندازه قسمت های مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند پاسخ بدن خود را به تعداد کالری مصرفی و غذاهایی که می خورید کنترل کنید. تعداد وزنه های روزانه نشان می دهد که چگونه وزن ایده آل خود را با موفقیت حفظ می کنید و انگیزه برای ورود افزایش می یابد.

تاثیر صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین غذای روز است. اصلا صبحانه را از دست ندهید و صبحانه مفیدی بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های همراه خواهید شد ، زیرا متابولیسم بدن به آرامی کاهش می یابد. تغییر وزن تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید