بخار کنف کتان (تورتیلا هندی)


معاینه پزشکی شهزادی دیویی ، متخصص تغذیه ثبت شده (RD) و مربی معتبر دیابت (CDE)

با طرز تهیه آسان و مفید سرخ کردنی من طرز تهیه بخارپز خانگی (تورتیلای آسیای جنوبی) را در عرض چند دقیقه بیاموزید. خوشمزه های ترد با افزودنی های مفید مانند آرد تخم کتان و دانه های کنف باعث می شود این دستور العمل همه کاره بیشتر احساس شود. با یک فنجان چای ماسالا از وان آب گرم لذت ببرید. اوه ، کلاسیک است! اما می توانید همراه دال ضخیم و خامه ای همراه شوید و سرو کنید. چرا انتخاب من را نپذیرفت – وقتی زمان آن فرا رسید – سس خوشمزه آووکادو بریزید ، و در بالای آن – یک املت گیاهی غلیظ گیاهی ، بپیچید و فصل کنید. واقعا مقاومت ناپذیر است!

یک سبد نی رنگی سنتی رنگارنگ آسیای جنوبی شامل یک توده پارات (تورتیلا های هندی) با یک پارات از وسط پاره شده است.  وردنه و توپ خمیر در پس زمینه
تورتیلا خانگی خوشمزه

آن چیست؟

غذاهای خوش طعم تر از این وجود ندارد خانگی بخار. این نوع است آسیای جنوبی تورتیلا که در هر شکل و اندازه ای پیدا خواهید کرد. معمولاً در کره یا کره سرخ می شود ، اما من دوست دارم یک گزینه ساده تر در خانه درست کنم – سالم چرخش یک دستور العمل کلاسیک پاکستانی و من واقعاً دوست دارم مرد کوچکم ، استاد IZ ، در اطراف باشد ، در حال چرخیدن ، پاشیدن و ایجاد بازی کرم ها در آشپزخانه باشد. من همیشه تصور می کنم کودک 6 ساله ام با مادربزرگ عزیزی همین کار را می کند. خاطرات ارزشمندی اکنون – جلوی چشم من زنده می شوند.

نمایی از نمای نزدیک یک زن خانه دار در یک سبد بافته سنتی رنگارنگ.
نحوه تهیه پنکیک خانگی از آسیای جنوبی را در چند دقیقه بیاموزید.

وجود دارد بی پایان راه های ایجاد آنها ، و این نسخه ممکن است اتحادیه باشد ماشین و بخاربه او واقعاً استفاده می کند حداقل روغن و به لطف پروتئین غنی آن آرد دانه کتان و دانه های کنف، همچنین بسیار متراکم و رضایت بخش است!

می توان آنها را ساده (برای مثال ، اینها) یا با سبزیجات (مانند سیب زمینی ، تربچه ، گل کلم) پر کرد. سایر گزینه های استاندارد نیز ممکن است شامل گوشت باشد. من عاشق پرتاب انواع ادویه جات ترشی جات برای ایجاد طعم متفاوت در طعم – گاه به گاه برای تکان دادن. علاوه بر گزینه های کلی ، می توان آنها را با ترشی ، ماست یا کاری استفاده کرد.

آیا این زوج با روتی یکی هستند؟

از تجربه من ، تفاوت اصلی در این است کاربرد روغن هنگام تهیه بخار ، خمیر رول شده را با روغن یا کره چرب کرده و تا می کنید تا گردباد شود. هر بار که رول می شود ، با روغن اضافی چرب می شود و این روند چندین بار تکرار می شود. این باعث ایجاد لایه هایی می شود که نان های ترد ایجاد می کند. من فقط یکبار این کار را می کنم تا روغن به حداقل برسد. سپس آن را رول کرده و در تابه (کمربند گرد) یا تابه سرخ می کنید. گرما و روغن منجر به بافت پوسته پوسته و ترد می شود. و ما آن را بسیار دوست داریم!

چگونه انجامش بدهیم

طراحی گرافیکی نحوه پخت بخار خانگی (تورتیلا هندی)
تورتیلا خانگی هندی – مرحله به مرحله

مواد مورد نیاز شما

گرافیکی که تصاویر مواد لازم برای تهیه بخار کتان و کنف در خانه را نشان می دهد
مواد لازم برای تهیه تورتیلا هندی
  1. برای تهیه خمیر از یک میکسر پایه استاندارد استفاده می کنم. شما می توانید آن را به صورت دستی انجام دهید. مواد خشک را مخلوط کنید (شکل 1) با نمک و آب (شکل 2) و حدود 5 دقیقه با سرعت متوسط ​​/ زیاد مخلوط کنید (شکل 3) به یاد داشته باشید که سرعت را به تدریج افزایش دهید تا از ریختن آرد در کاسه جلوگیری شود. اگر این کار را به صورت دستی انجام دهید ، باید خمیر را بیشتر ورز دهید. وقتی مخلوط ترکیب شد ، یک خمیر نرم و نرم به دست می آید (شکل 4)
  2. روی سطح آرد پاشی شده ، خمیر را به 6 توپ مساوی تقسیم کنید (شکل 5)
  3. یک توپ را در یک دایره کوچک بچرخانید ، از آرد – در صورت نیاز – برای اسپری استفاده کنید تا به سطح نچسبد (شکل 6)
  4. 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید و با دستان خود به طور مساوی پخش کنید (تصاویر 7-8) خمیر را با آرد بپاشید (شکل 9)
  5. مانند تصویر بچرخانید و بچرخانید (تصویر)تصاویر 10-12) این روش به افزودن لایه ها برای افزودن ترد کمک می کند.
  6. سطح آرد پیچ ​​خورده و رول می شود ، با آرد پاشیده می شود تا خمیر به سطح نچسبد (تصاویر 13-15)
  7. حرارت a بود یا یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​و pتوری به آرامی بود یا تابه (شکل 16)
  8. وقتی شروع به جوشیدن کرد 1 قاشق چایخوری روغن به آن اضافه کنید (شکل 17) و با دقت ورق بزنید (شکل 18) ، بنابراین از طرف دیگر شروع به سرخ شدن می کند. برای جلوگیری از سوختگی پوست حتما از اسپاتول استفاده کنید (شکل 19) من از ده سالگی این کار را می کردم. من می توانم راحت و با خیال راحت بچرخم و با دستانم بچرخم – بدون ایجاد سوختگی. توصیه نمی کنم این کار را در خانه امتحان کنید – مخصوصاً اگر مبتدی هستید.
  9. برگردانید و بگذارید چند دقیقه از یک طرف قهوه ای شود قبل از اینکه آن را برگردانید تا از طرف دیگر بپزد (شکل 20)
  10. حرارت را به کم و متوسط ​​کاهش دهید و بعد از پخت ، به آرامی از تابه بردارید.
  11. این روند را تا زمان آماده شدن تکرار کنید.
نمای نزدیک از خانه ای که نصف یک جفت را در یک سبد بافته سنتی رنگارنگ نگه می دارد.
ظرافت ترد با افزودنیهای مفید مانند آرد تخم کتان و دانه های کنف.

شما پرسیدید: چقدر کالری در پارات وجود دارد؟

خیلی از شما این سوال را می پرسید. واقعیت این است که بستگی به روش پخت و پز ، میزان چربی مورد استفاده برای سرخ کردن و انواع روکش ها دارد.

این دستور حاوی حدود 330 کالری است. برنامه دقیق مواد مغذی را می توانید در دستور دستور زیر مشاهده کنید. برخی از ویژگی های تغذیه عبارتند از:

ویژگیهای اصلی تغذیه:

یکی خوراک * این هست:

  • یک عالی منبع فیبر ؛ و
  • منبع آهن
  • کربوهیدرات خالص: 33 گرم.
  • پروتئین: 10 گرم

* درصد روزانه بر اساس رژیم 2000 کالری است.

یک سبد نی رنگی سنتی رنگارنگ آسیای جنوبی شامل یک توده پارات (تورتیلا های هندی) با یک پارات از وسط پاره شده است.  وردنه و توپ خمیر در پس زمینه
فقط بپیچید و فصل کنید. واقعاً غیر قابل مقاومت است!

به دنبال غذاهای راحت و سالم هندی هستید؟ حتما بررسی کنید:

  1. Bhangra Masala در فر پخته سیب زمینی سرخ کرده
  2. سالاد کلم با یک عدد نخود تفت داده تند
  3. سالاد چرب با ماهی آزاد دودی
  4. یک سالاد گیاهی 7 لایه انتخاب کنید
  5. سالاد چیت با ذرت
  6. سس چغندر گرم پاریال

در کنار کاری داغ هندی چه چیزی را دوست دارید؟ با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید!

اگر این دستور نان tortilla خانگی را امتحان کنید ، خوشحال می شوم از شما بشنوم! نظر بدهید ، به آن امتیاز دهید یا عکس و هشتگ را به اشتراک بگذارید #دیسلی در اینستاگرام ، فیس بوک و توییتر! نمی توانم منتظر دیدن عکس های شما باشم.

Desi ~ صمیمانه متعلق به شما ،

پیشنهاد خوشمزه رایگان می خواهید؟

بخار کنف کتان (تورتیلا هندی)

چاپ
محکم کنید

با طرز تهیه آسان و مفید سرخ کردنی من ، طرز تهیه بخارپز خانگی (تورتیلای آسیای جنوبی) را در عرض چند دقیقه بیاموزید.

زمان پخت20 دقیقه

زمان پخت15 دقیقه

کل زمان35 دقیقه

دوره: کنار ، میان وعده

بخش ها: 6 مردم

یک سبد نی رنگی سنتی رنگارنگ آسیای جنوبی شامل یک توده پارات (تورتیلا های هندی) با یک پارات از وسط پاره شده است.  وردنه و توپ خمیر در پس زمینه

دستورالعمل ها

  • در مخلوط کن پایه ، مواد خشک را با نمک و آب ترکیب کرده و با سرعت متوسط ​​/ زیاد به مدت حدود 5 دقیقه مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که سرعت را به تدریج افزایش دهید تا از ریختن آرد در کاسه جلوگیری شود. می توانید خمیر را با ورز دادن خمیر با دست درست کنید. هنگامی که مخلوط ترکیب شد ، به یک خمیر نرم و نرم برسید

  • روی سطح آرد پاشی شده ، خمیر را به 6 توپ مساوی تقسیم کنید

  • یک توپ را در یک دایره کوچک بچرخانید

  • 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید و با دستان خود به طور مساوی پخش کنید. آرد بپاشید

  • خمیر را پهن کرده و مطابق شکل رول کنید. این روش به افزودن لایه هایی به بخار برای افزودن ترد کمک می کند

  • سطح را با آرد بپوشانید و پهن کنید ، آرد بپاشید تا خمیر به سطح نچسبد

  • حرارت a بود یا یک ماهیتابه روی حرارت متوسط آن را با دقت روی آن قرار دهید بود یا ماهیتابه

  • وقتی شروع به پخت کرد ، 1 قاشق چایخوری روغن به آن اضافه کنید و خیلی ملایم بچرخانید تا از طرف دیگر شروع به سرخ شدن کند. برای جلوگیری از سوختگی پوست حتما از اسپاتول استفاده کنید

  • برگردانید و بگذارید چند دقیقه از یک طرف قهوه ای شود قبل از اینکه آن را برگردانید تا از طرف دیگر بپزد. حرارت را روی کم و متوسط ​​تنظیم کنید و بعد از پخت ، بخار را با دقت از تابه خارج کنید

  • این کار را تا زمان آماده شدن تکرار کنید

یادداشت

  1. برای جلوگیری از سوختگی پوست حتما از اسپاتول استفاده کنید. من از ده سالگی این کار را می کردم. من می توانم راحت و با خیال راحت بچرخم و با دستانم بچرخم – بدون ایجاد سوختگی. توصیه نمی کنم این کار را در خانه امتحان کنید – مخصوصاً اگر مبتدی هستید.
  2. اگر خمیر خیلی چسبناک یا خشک است ، می توانید آرد و آب را تنظیم کنید.
  3. ادویه یا گیاهان مورد علاقه خود را اضافه کنید تا طعم طعم دستور غذا را تغییر دهید.

ارزش غذایی

بخار کنف کتان (تورتیلا هندی)

مقدار در هر وعده

محتوای کالری 332
کالری از چربی 144

٪ ارزش روزانه *

ضخیم 16 سال25٪

چربی های اشباع شده 2 گرم10٪

چربی های غیر اشباع 4 گرم

چربی های اشباع نشده 9 گرم

سدیم 588 میلی گرم25٪

پتاسیم 57 میلی گرم

کربوهیدرات ها 37 ساله12٪

فیبر 4 گرم16٪

شکر 1 سال

پروتئین ها 10 سال20٪

ویتامین A 26 م

ویتامین سی. 1 میلی گرم

کلسیم 27 میلی گرم

اهن 1 میلی گرم

* درصد روزانه بر اساس رژیم 2000 کالری است.

توجه داشته باشید که شاخص های تجزیه و تحلیل غذا ارزیابی و پیشنهادات هستند. این نمودار تغذیه زندگی شما را نمی شناسد – بدن شما ، از جمله علائم گرسنگی و سیری ، روزانه تغییر می کند. اشکالی ندارد بیشتر یا کمتر بخورید. به گناه خود در غذا “نه” بگویید و به جای آن رژیم غذایی دقیق بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید