با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما شبیه ماشین است. برای جابجایی این خودرو به سوخت نیاز است. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه اصلی غذا را در بدن خود بگنجانید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی – کلسیم با شما صحبت خواهیم کرد. ممکن است فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیرات مخربی بر بدن شما بگذارد. در زیر شما را با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا می کنیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن قدرت استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت زمانی رخ می دهد که مقدار کمی کلسیم مصرف می کنید. با از دست دادن کلسیم ، تراکم استخوان به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. بعد ، پوکی استخوان در بدن شما ایجاد می شود. بنابراین ، شما باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از حادثه برای درمان آن بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن ؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های شکننده و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی حالی ؛
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بیحس.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و آریتمی ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر صدا و احتقان حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سردی ذهن.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم در چیست؟

با کمبود کلسیم ، دو عامل وجود دارد. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دستان شماست و شما آن را کنترل می کنید. کلسیم بدن شما کمتر است. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. اما کلسیم به درستی توسط بدن شما جذب نمی شود. اگر کلسیم جذب نشود ، به طور طبیعی دفع می شود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر ، مانند نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • اختلال در عملکرد غدد پاراتیروئید.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

یک منبع مهم کلسیم باید در رژیم غذایی گنجانده شود. محصولات لبنی یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی هستند. همه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال ، در میان محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، شما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند که برای سلامت بدن و استخوان های خود حداقل دو لیوان شیر در روز مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که اگر کلسیم بدن کم باشد ، مصرف کلسیم هیچ فایده ای ندارد. بنابراین در عین حال شما باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین مصرف الکل خود را کاهش دهید تا سالم بمانید.

بنابراین دوستان ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ شما کدام را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر رفقا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید