رژیم لاغری سریع

با این ۶ نکته سازماندهی آشپزخانه خود را برای موفقیت در کاهش وزن آماده کنید


توسط کیتلین اچ،

۲۳ اوت ۲۰۲۱

نکات سازماندهی آشپزخانه

احتمالاً این مانترا را شنیده اید، “خارج از دید، خارج از ذهن”، درست است؟ و اگرچه ممکن است کمی کلیشه ای باشد، اما در واقع ریشه در واقعیت های علمی دارد – به خصوص وقتی صحبت از آماده سازی خود برای موفقیت در کاهش وزن می شود.*

چندین مطالعه این را نشان می دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ منتشر شده در آموزش بهداشت و رفتار دریافتند زنانی که چیزهایی مانند آب نبات، نوشابه و غلات را در پیشخوان خود رها می کنند، ۲۰ تا ۳۱ پوند بیشتر از زنانی که میوه را کنار گذاشته اند، وزن دارند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ توسط محققان دانشگاه کرنل نشان داد که زنانی که برای دریافت شکلات مجبور بودند بیش از ۶ فوت راه بروند، نصف کسانی که شکلات را درست جلوی چشمشان می‌خوردند، می‌خوردند. و یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ منتشر شده در PLoS One دریافتند که دیدن غذاهای ناسالم بیشتر باعث می شود افراد آن را بخورند.

این مطالعات از جمله مطالعاتی هستند که نشان می‌دهند یکی از عناصر کلیدی برای دستیابی به اهداف شما، اطمینان از سازماندهی مناسب آشپزخانه است.

بنابراین، چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟ ما ۶ روش مطمئن برای راه‌اندازی آشپزخانه‌تان را گردآوری کرده‌ایم که وسوسه‌ها را دور نگه می‌دارد و انجام کاری را که قصد انجام آن را دارید آسان‌تر می‌کند.

۱) کالری های خالی را دور، دور بریزید.

در حالت ایده آل، حتی در خانه هم غذای ناسالم نخواهید داشت. اما اگر تنها زندگی نمی کنید، اعضای خانواده احتمالاً تنقلات میل می کنند. همه آن چیپس ها، کلوچه ها، آب نبات ها و تنقلات مشابه را در پشت کمد قرار دهید – پشت چیزهایی مانند کنسروها، ادویه جات یا سایر اقلام سالم تر. و هرگز و هرگز آنها را در معرض دید عموم قرار ندهید. اگر برای رسیدن به آنها مجبور به حفاری هستید، شانس بیشتری وجود دارد که بتوانید به خود یادآوری کنید که آنها ارزش این زحمت را ندارند.

۲) یک کاسه میوه را روی پیشخوان قرار دهید.

این را تصور کنید: شما در خانه کار می کنید و ساعت ۲ بعدازظهر در حال پخش است. شما به بالا نگاه می کنید و یک کاسه سیب، پرتقال، گلابی و موز را می بینید که بیرون نشسته اند. این احتمالاً به شما انگیزه بیشتری برای لذت بردن از یک میان وعده سالم و مغذی می دهد تا چوب شور پشت کمد، درست است. شرط میبندید که هست

۳) مواد سالم را از جلو در یخچال نگهداری کنید.

وقتی در یخچال خود را باز می کنید، باید با مجموعه ای روشن از سبزیجات و میوه های رنگارنگ پذیرایی کنید. به جای اینکه کرفس، هویج، نخود فرنگی و گوجه فرنگی را در کشوی سبزیجات قرار دهید، جایی که ممکن است آنها را فراموش کنید، آنها را در جلوی قفسه ها قرار دهید که با باز کردن درب بیشتر به چشم می آیند. در حالی که در حال انجام آن هستید، عادت کنید باقیمانده ها و سایر اقلام یخچال را پشت آنها بگذارید.

۴) از مخلوطی از ظروف رنگارنگ و شفاف استفاده کنید.

باقیمانده اقلام مانند ماکارونی و پنیر بچه‌ها را در ظروف رنگی که بدون برداشتن درب آن نمی‌توانید ببینید، نگهداری کنید. به همین ترتیب، چیزهایی مانند وعده های غذایی سالم و مخلفات را در مواردی که می توانید ببینید ذخیره کنید. شفاف ها را جلوی رنگی ها (در صورت امکان پشت سبزی های تازه) بچینید تا وقتی در یخچال را باز می کنید، اول آن را ببینید.

۵) بشقاب ها و فنجان های شما نیز اهمیت دارند.

اندازه وعده یکی از مهم ترین عناصر کاهش وزن است.* به همین دلیل است که جایگزین کردن بشقاب های سنتی شام ۱۰ اینچی با یک دسته بشقاب سالاد ۷ اینچی راهی عالی برای فریب ذهن شما برای خوردن وعده های کوچکتر است. به طور مشابه، احتمالاً نوشیدنی‌های پر کالری بیشتری را در یک لیوان بزرگ می‌ریزید، بنابراین به جای آن چیزی مانند لیوان شامپاین را انتخاب کنید.

۶) آن آشپزخانه را تمیز نگه دارید.

آشپزخانه هایی با ظروف کثیف قابل مشاهده، تنقلات، کاغذهای خرد شده و غیره. می تواند یک عامل بازدارنده کاهش وزن باشد. به این دلیل که تحقیقات نشان می دهد که بهم ریختگی و بی نظمی با سطوح بیشتری از استرس همراه است. و هر چه استرس بیشتری داشته باشیم، احتمال بیشتری برای مصرف کالری خالی داریم. سعی کنید عادت کنید که ظروف کثیف را مستقیماً در ماشین ظرفشویی قرار دهید، پیشخوان ها را پاک کنید و بعد از هر وعده غذایی غذا را کنار بگذارید. آن میزهای براق و سینک های خالی کمک زیادی به حفظ آرامش و کنترل خلق و خوی آشپزخانه شما می کنند.

به طور کلی، داشتن یک آشپزخانه خوب سازماندهی شده که مواد مغذی و سالم را در ذهن خود نگه می دارد، گام مهمی برای ایجاد زمینه برای موفقیت کاهش وزن است* که برای رسیدن به آن سخت تلاش می کنید!

————————————————- ———————————-

نویسنده: کیتلین اچ
مدیر انجمن رژیم غذایی

کیتلین مدیر انجمن Diet-to-Go و یک دونده مشتاق است. او مشتاق تعامل آنلاین با دیگران و حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال است. او معتقد است که اعتدال امری کلیدی است و افراد در صورت داشتن تغذیه سالم و تناسب اندام، بیشترین موفقیت را در کاهش وزن خواهند داشت.

عوامل موفقیت



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر