بارداری سبزیجات: سوالات متخصص تغذیه مایا باخ-امی لونگارد



مایا: مادرم که از 18 سالگی گیاه خوار بوده است ، من و خواهرم را در خانواده ای عمدتا گیاه خوار پرورش داد. تنها پس از دانشگاه ، زمانی که در استرالیا زندگی می کردم ، تصمیم گرفتم که خوردن تمام گوشت را متوقف کنم. من اخبار صادرات گاو زنده از استرالیا به آسیای جنوب شرقی را دیدم و این من را شوکه کرد. من همیشه به تغذیه علاقه داشتم ، اما به طور کامل به این کار فکر نکردم تا اینکه متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامتی ما و رفاه دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم ، به کالیفرنیا بازگشتم و در مقطع کارشناسی ارشد بهداشت عمومی در دانشگاه لوما لیندا با تمرکز بر تغذیه ثبت نام کردم. با پیروزی سریع تا سال 2020 ، خواهرم اعلام کرد که منتظر اولین فرزندش است. و اگرچه او خود را گیاهخوار نمی داند ، من شگفت زده شدم که متوجه شدم تمام توصیه های مربوط به تغذیه قبل از تولد برای مصرف محصولات حیوانی ثابت شده است. به عنوان یک گیاه خوار که به سلامتی زنان علاقه زیادی دارد ، منطقی بود که روش خصوصی خود را از تغذیه عمومی به تغذیه قبل از زایمان تغییر دهم ، به ویژه برای حمایت از زنانی که نمی خواهند از محصولات حیوانی استفاده کنند که به بارداری سالم اطمینان دارند. و ما اینجا هستیم!

پاسخ: من تقریباً 10 سال گیاهخوار بودم و در تمام دوران بارداری خود کاملاً گیاهخوار بودم ، اما وقتی باردار بودم ، چندین نفر از من پرسیدند که آیا از تخم مرغ برای جلوگیری از کمبود کولین استفاده می کنم یا خیر. اگرچه در هیچ مرحله ای هوس یا حتی به فکر اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی خود نبودم ، اما این سوال مرا به فکر فرو برد. هدف کولین در دوران بارداری چیست و چگونه می توانیم به رژیم گیاهخواری روی آوریم؟

M: این یک سوال عالی است و بسیاری از مشتریان من نگران هستند. اگرچه کولین از رشد مغز جنین حمایت می کند ، اما اطلاعات کافی نداریم تا با اطمینان زیاد از میزان کولین موجود در غذاهای گیاهی مطلع شویم. از متخصصان زنان و زایمان که با آنها صحبت کردم ، کولین به طور منظم استفاده نمی شود و هیچ آزمایش خون برای تعیین سطح آن در بدن وجود ندارد. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود واقعی کولین در ایالات متحده بسیار نادر است. اگرچه ناشناخته های زیادی در مورد کولین وجود دارد ، ما می دانیم که بدن شما مقداری کولین تولید می کند و برخی از غذاهای گیاهی حاوی کولین بیشتری هستند ، از جمله ادامام ، لوبیا ، کینوا ، مقداری شیر کامل و کره بادام زمینی. توصیه من؟ بر غذاهای گیاهی که به طور طبیعی دارای کولین بالا هستند تمرکز کنید ، قبل از زایمان که شامل کولین است مصرف کنید و در صورت بروز مشکل با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ: افزایش پروتئین رژیم غذایی در دوران بارداری ، صرف نظر از اینکه وگان است ، می تواند مفید باشد. آیا نکاتی در مورد چگونگی افزایش مصرف پروتئین توسط مادران گیاه خوار دارید؟ و به نظر شما آیا افزودن پودر پروتئین به این ترکیب می تواند مفید باشد؟

م: بله! پروتئین می تواند شبیه یک مبارزه باشد. برای سهولت در پرسش “آیا به اندازه کافی پروتئین دریافت می کنم؟” مشکلات ، یکی از کارهایی که من مشتریان خود را تشویق می کنم این است که روزانه غذاهایی را که می خورند پیگیری کنند. لازم نیست برای همیشه باشد ، اما ایده ای از مواد مغذی مانند پروتئین ها را ارائه می دهد که می توانیم از طریق غذا و / یا مکمل با آنها کنار بیاییم.

نکاتی برای افزایش پروتئین عبارتند از:

  • از ماکارونی های حاوی گندم به ادرار عدس یا نخود بروید

  • مخمر خوراکی را با سبزیجات یا توفو بپاشید

  • به جای برنج از کینوا استفاده کنید

  • به جای بادام یا بلغور جو دوسر ، شیر سویا ، نخود فرنگی یا نخود فرنگی انتخاب کنید

  • انتقال از توفو سخت به حالت اضافی

  • تنقلات ادامام سرخ شده و بادام

  • افزودن دانه های چیا به نان تست ، بلغور جو دوسر یا محصولات پخته شده مورد علاقه شخصی من است!

پودرهای پروتئینی می توانند راهی عالی برای دستیابی به اهداف پروتئینی شما در دوران بارداری باشند ، به ویژه برای مشتریانی که با حالت تهوع دست و پنجه نرم می کنند و در خود مشکل دارند. اگر در سفر هستید و می خواهید مطمئن شوید که یک پروتئین سبک در دست دارید ، می توانند مفید باشند.

پاسخ: وقتی باردار بودم ، کیفیت خوب دوران بارداری ، ویتامین D (من در کانادا زندگی می کنم) و یک مکمل امگا 3 گیاهی به آن اضافه کردم. آیا این برای شما مناسب به نظر می رسد؟ آیا مکمل های دیگری وجود دارد که به مشتریان خود توصیه می کنید؟

M: قبل از شروع هرگونه مکمل ، من همیشه توصیه می کنم ابتدا با پزشک خود صحبت کرده و آزمایش خون انجام دهید. این به شما کمک می کند تا “نقشه راه مکمل” ایجاد کنید که مواد مغذی در دوران بارداری باید به آن توجه کنند. نیاز به کیفیت قبل از زایمان ضروری است!

پاسخ: اگر مردم علاقه مند هستند از شما بیشتر بیاموزند ، کجا می توانند شما را پیدا کنند؟

M: می توانید مرا در اینستاگرام @ vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – با خیال راحت به من ایمیل بزنید و سلام کنید! من در حال حاضر گروه کوچکی از برنامه های مربیگری را برای زنان گیاهخواری که قصد بارداری دارند یا در حال حاضر انتظار دارند ارائه می دهم. این یک راه عالی برای برقراری ارتباط ، دریافت حمایت و افزایش اعتماد به نفس در تصمیم گیری در مورد بارداری وگان است. تو تنها نیستی!

این پایان مصاحبه من با مایا است! امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و برای ارتباط با او در دنیای اینترنت به مدتی زمان نیاز دارید زیرا اطلاعات او برای آموزش و صحبت در مورد بارداری وگان بسیار ارزشمند است. اگر س questionsالی از مایا دارید ، آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید