این 5 میوه و سبزیجات غیر معمول را هم اکنون امتحان کنید!


بسیاری از محصولات غیرمعمول ، رنگارنگ و معطر – علاوه بر موز ، نخود فرنگی و هویج معمولی – منتظر کشف شما هستند. در اینجا پنج میوه و سبزیجات عجیب و غریب کمتر وجود دارد که شما را به سفری در آشپزی که بسیار کمتر سفر کرده اند می رساند.

در این سیاره بزرگ زیبا حدود 50،000 گونه گیاهان خوراکی وجود دارد – از سیب گرفته تا کدو سبز. با این حال ، تنها چند صد گونه 40 درصد از آنچه ما مصرف می کنیم را تشکیل می دهند. (1) این بدان معناست که شما ممکن است مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات خوشمزه را در رژیم غذایی خود از دست بدهید – هر کدام رنگ ، طعم ، بافت و طعم خاص خود را دارند. بدون ذکر مشخصات تغذیه ای سلامت. این میوه ها و سبزیجات کمتر معمول را بخورید تا ماهیت سبک غذایی سالم و خوشمزه خود را تقویت کنید.

من این پوملو را از باغ خود بیرون کشیدم. در اینجا طرز تهیه پوملو را بیاموزید.

پوملو

در نگاه اول ، ممکن است شک کنید که پوملو واقعاً یک گریپ فروت بزرگ است. در واقع ، ارتباط نزدیکی دارد. پاملو (ارتفاعات مرکبات یا مرکبات بزرگ است) – بزرگترین مرکبات و یکی از گونه های مرکبات اصلی که از چین و آسیای جنوب شرقی سرچشمه می گیرد. شما می توانید آن را در ایالات متحده پرورش دهید – اکنون من یک درخت پوملو دارم که در باغ من رشد می کند. مانند گریپ فروت ، پوملو می تواند از رنگ سبز ، صورتی یا زرد متفاوت باشد ، اما بر خلاف پسرعموهای آن ، می تواند به اندازه یک توپ کوچک بولینگ رشد کند. هنگام مقایسه طعم ها ، پوملو طعم های زیادی دارد ، از شیرین و ترش گرفته تا تارت و ترش ، که این میوه را در آشپزخانه کاملاً متنوع می کند. پاملا به عنوان نمادی از رونق سال نو قمری چین در نظر گرفته می شود و به راحتی می توان فهمید چرا ، اگر در پوست معطر و پوسته ضخیم آن گود کنید ، یک گنج میوه تازه ، شبیه به سنگ های قیمتی ، کشف خواهید کرد.

پاملا را می توان درست مانند گریپ فروت خورد.

مصرف پوملو بسیاری از مواد مغذی مفید را فراهم می کند ، زیرا آنها منبع عالی ویتامین C ، پتاسیم ، فیبر و لیمونن – یک ماده شیمیایی شیمیایی با عملکرد آنتی اکسیدانی هستند. مرکبات ، مانند پوملو ، برای سلامت قلب ، استخوان و مغز و همچنین محافظت در برابر سرطان مفید است. (2)

Pomelo به دلیل رایحه و بافت منحصر به فرد خود در آشپزخانه بسیار متنوع است. آنها به خوبی با گیاهانی مانند نعناع ، گشنیز و ریحان ترکیب می شوند. میوه هایی مانند آناناس ، نارگیل و انبه ؛ و سبزیجات بهاره ، از جمله هویج ، تربچه و پیاز. گرما می تواند یک قابلمه پوملو درست کند ، اما شما می توانید این میوه را در پایان پخت و پز به غذاهای داغ اضافه کنید. پوملو را در دستور العمل هایی که معمولاً به لیمو یا مرکبات نیاز دارند ، مانند پاستا ، سبزیجات سرخ شده و سالاد ، امتحان کنید. در اینجا درباره نحوه استفاده از pomelo بیشتر بدانید.

جک فروت

جک فروت

میوه جک فروت که یک تجارت واقعی در همه مارک ها است ، یک میوه اصلی همه کاره از آسیای جنوبی و جنوب شرقی است. جک فروت (Artocarpus heterophyllus) متعلق به خانواده توت است. میوه روی درختان تا اندازه های غول پیکر رشد می کند و تا 80 پوند می رسد. هنگام رسیدن شیرین است ، بنابراین اغلب در مربا ، آب میوه و دسر استفاده می شود. اما میوه جکفروت منحصر به فرد است زیرا وقتی نارس می باشد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد – سپس بافت سفت ، جویدنی و رنگ قرمز شبیه به گوشت می دهد. هنگامی که در سس های خوشمزه ترش می شود ، میوه جک می تواند جایگزینی برای گوشت باشد. جک فروت منبع خوبی از فیبر ، ویتامین A و C ، ریبوفلاوین و مواد معدنی مانند منیزیم ، پتاسیم و مس است. این میوه همچنین سرشار از مواد شیمیایی گیاهی از جمله کاروتنوئیدها است که با محافظت در برابر سرطان ، سلامت قلب و کاهش خطر مشکلات چشمی مرتبط با سن ارتباط دارد. (3)

میوه جک فروت با لوبیا سیاه و کینوا

میوه های داغ رسیده را می توان در بازارهای تخصصی آسیا و نارس – معمولاً در غذاهای کنسرو شده یافت. از میوه جک میوه شیرین شده در دسرها یا به عنوان نان تست لذت ببرید. سعی کنید جک فروت نارس را در سس های خوشمزه مانند کاری ، کباب یا گوجه فرنگی بخورید.

کافی است این میوه جک پخته و خوش طعم را با غلات کامل بخارپز به عنوان جایگزین بدون گوشت سرو کنید. در مورد نحوه استفاده از jackfruit در اینجا بیشتر بدانید.

ریشه کرفس برای فروش در بازار کشاورزان محلی من در پاسادنا.

ریشه کرفس

همچنین ممکن است به عنوان ریشه کرفس ، کرک دار ، کرک دار و مویی در بسته بندی زیباترین نباشد ، اما این سبزی معطر و مفید حاوی طعم و مزه مغذی است. ریشه کرفس (Apium graveolens var. راپاکوم) – انواع خانواده جعفری همراه با کرفس ، اما برای ریشه های زیرزمینی رشد می کنند ، نه ساقه. در زیر پوست خشن ، گوشت ترد سفید پیدا خواهید کرد که وقتی در انواع غذاها استفاده می شود خوشمزه است. علاوه بر این ، ریشه سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، ویتامین C ، B6 و K ، فسفر ، منگنز و پتاسیم است. این مشخصات مغذی به این معنی است که ریشه به ویژه از استخوان های سالم ، قلب و فشار خون حمایت می کند.

از ریشه خام کرفس ، رنده شده در سالاد یا به شکل سبزیجات تازه آغشته به هموس لذت ببرید و آن را در سوپ ها بپزید و پوره کنید ، به عنوان غذای جانبی آسیاب کرده یا بپزید ، یا به صورت خرده ریز یا سبزیجات خرد شده ، با کره و کره پخته شود. در مورد نحوه استفاده از ریشه کرفس در اینجا بیشتر بدانید.

میوه های رنگارنگ اژدها برای فروش در هاوایی.

میوه اژدها

در حالی که این گیاه خاردار با پوست فوکسی روشن و فلس و شاخ های سبز رنگ ممکن است شبیه اژدها باشد ، میوه آن به طرز ظریفی شیرین و لطیف است. همچنین به عنوان میوه مست و اژدها شناخته می شود (هیلاسرا) متولد کاکتوس در حال صعود این میوه عجیب و غریب ، که از مناطق خشک آمریکا می آید ، در مناطق گرمتر جهان ، از جمله آسیای جنوب شرقی ، مکزیک و کارائیب رشد می کند. من می توانم آن را به صورت محلی در بازارهای کشاورزان در کالیفرنیای جنوبی بیابم و یکی از آنها را در باغ پرورش می دهم. میوه اژدها سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی (به لطف رنگ های روشن میوه) و همچنین ویتامین C و فیبر است. یکی از فواید چنین مواد مغذی کاهش خطر بیماری های قلبی است. حتی دانه ها حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند که می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند.

کوکتل میوه اژدهای قرمز

برای لذت بردن از میوه اژدها ، کافی است آن را از وسط نصف کرده و گوشت سفید نرم را که روی آن دانه های خوراکی سیاه پاشیده شده باز کنید – فقط کافی است آن را با قاشق بردارید و بخورید. همچنین می توانید میوه ها را در یک بشقاب میوه گرمسیری ، روی یک کاسه گرانولا ، به یک سالاد سبز تیره یا در مخلوط کن بریزید تا به اسموتی تبدیل شود. در مورد نحوه استفاده از میوه اژدها در اینجا بیشتر بدانید.

خرمالوی زیبا برای فروش در بازار مزرعه پاسادنا.

خرمالو

رنگ غروب خرمالو در پاییز ، زمانی که برگ درختان پاییزی رنگ زنگ زده یکسانی پیدا می کند. این میوه های بسیار شیرین و معطر به صورت تازه و همچنین در آشپزی به طرز خوشمزه ای سرو می شوند. در حالی که صدها نوع خرمالو وجود دارد ، خرمالوی ژاپنی (دیاسپیروس کاکی) -این چیزی است که ما معمولاً در این کلبه به شکل بلوط می بینیم-رایج ترین این نوع. مانند بسیاری از خرمالوها ، این گونه نیز قابض است ، بنابراین قبل از خوردن باید به طور کامل به یک گوشت بسیار نرم رسیده باشد. خرمالو فویو ، به شکل گوجه فرنگی قابض نیست ، کاملاً متفاوت است ، زیرا اگر ترد و سفت باشد می توان آن را خورد. خرمالو سرشار از بتاکاروتن و همچنین منگنز ، فیبر و تانن است ، ترکیبات گیاهی مرتبط با کاهش کلسترول خون. مطالعات قبلی همچنین نشان داده است که خرمالو ممکن است یک اثر محافظتی در برابر خطر سرطان تیروئید داشته باشد.

سالاد خرمالوی مدیترانه ای با لوبیا سفید

خرمالو بهتر است به عنوان میوه های کامل فصلی تازه مصرف شود ، اما می توانید آنها را به محصولات نانوایی مانند نان ، کیک و کیک کوچک اضافه کنید ، یا به بلغور جو دوسر ، یک کاسه ماست سویا یا یک سالاد دلپذیر برش دهید. در اینجا با نحوه استفاده از خرمالو بیشتر آشنا شوید. نحوه تهیه غذای خرمالو را در این دستور ویدئویی اینجا ببینید.

برخی از دستور العمل های مورد علاقه من با استفاده از این میوه ها برای موارد زیر است:

میوه جک فروت با لوبیا سیاه کینوا تاکو
سالاد خرمالو آروگولا با برنج قهوه ای
میان وعده پای با بلغور جو دوسر و خرمالو

پیوندها:

  1. غذاهای اساسی: مردم چه می خورند؟ دسترسی به آدرس: http://www.fao.org/3/u8480e/u8480e07.htm
  2. خواص تغذیه ای و سلامتی مرکبات. دسترسی: http://www.fao.org/3/x2650T/x2650t03.htm
  3. مزایای تغذیه ای و سلامتی جک فروت. Int J Food Sci 2019. دسترسی: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6339770/

دیدگاهتان را بنویسید