این 10 محصول می تواند به شما کمک کند تا عروق مسدود شده را تمیز کنید


محصولات برای تمیز کردن گرفتگی عروق

هنگامی که زمانهای بی سابقه ای فرا می رسد ، مانند کروناویروس بدنام ، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در داخل خانه ایمن بمانیم. در ابتدا ممکن است قابل کنترل به نظر برسد ، اما در دراز مدت شروع به خسته کننده می کند. مردم به یک سبک زندگی راحت روی می آورند ، که دارای بیش از حد برنامه های تلویزیونی است و غذاهای مورد علاقه را دوست دارد. این امر نه تنها برای سلامت جسمی ما مضر است ، بلکه بر تفکر ذهنی ما نیز تأثیر می گذارد.

طبق یک مطالعه موردی از ایتالیا ، ویروس کرونا بر سیستم قلبی عروقی ، یعنی قلب و ماهیچه قلب تأثیر می گذارد. و این حتی برای بزرگسالان سالم پس از مرحله عفونی حاد ویروس صادق است. مراقبت از سلامت قلب با تمرین غذای تمیز ضروری است.

هیچ چیز پیچیده ای در مورد غذای تمیز وجود ندارد. برعکس ، این یک شیوه زندگی است که شامل غذاهای کامل ، غذاهای گیاهی و غذاهای فرآوری شده و شیرین است.

شریان ها رگ هایی هستند که وظیفه انتقال خون اکسیژن دار از قلب به بافت های مختلف را بر عهده دارند. شرایط خاصی وجود دارد که تجمع پلاک یا مواد چرب در این شریان ها جریان خون را مختل می کند. این می تواند منجر به بسیاری از مشکلات زیر مانند سکته مغزی یا حمله قلبی شود. بنابراین ، مهم است که با سالم نگه داشتن عروق خود از این انسداد جلوگیری کنید

محصولات زیر برای قلب مفید هستند و شریان ها را تمیز نگه می دارند:

آووکادو

آووکادو هدیه ای از طبیعت به بشریت است. کلسترول بد را کاهش می دهد در حالی که کلسترول خوب را کنترل می کند ، که به پاکسازی عروق کمک می کند. آنها غنی از پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش فشار خون کمک می کند.

روشهای مختلفی برای گنجاندن آووکادو در رژیم غذایی وجود دارد. می توانید آن را به سالاد اضافه کنید ، به عنوان ساندویچ استفاده کنید یا در کوکتل دلخواه خود قرار دهید!

مارچوبه

مارچوبه به دلیل خواص ضد التهابی در عروق قلب شناخته شده است. این باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از تشکیل لخته خون در عروق می شود. این باعث تشکیل گلوتاتیون می شود ، که یک آنتی اکسیدان است و با هرگونه التهاب موجود مقابله می کند و از عروق در برابر آسیب محافظت می کند.

سایر مواد مفید شامل آلفا لینولنیک اسید و اسید فولیک است که از جامد شدن مواد چربی در عروق خونی جلوگیری می کند. بخارپز ، کبابی یا حتی در سالاد بلعیده شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی مملو از ویتامین K است که از کلسیفیکاسیون شریانی جلوگیری می کند. غنی از فیبر آن را برای جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول ، که فشار خون را کاهش داده و استرس را از بین می برد ، ایده آل می کند.

گنجاندن سبزیجات کافی در رژیم غذایی ما اجباری است ، بنابراین حداقل دو یا سه وعده کلم بروکلی در هفته توصیه می شود. کلم بروکلی ، مانند مارچوبه ، می تواند کبابی ، سرخ شده یا بخارپز شود.

آجیل

وقتی صحبت از توصیف غذاهای سالم برای قلب می شود ، آجیل همیشه باید باشد. بادام ، گردو و دیگر آجیل ها برای حفظ سلامت عروق خونی ضروری هستند. بادام چربی های غیر اشباع غنی شده با ویتامین E ، پروتئین و منیزیم است که اجازه تجمع پلاک در شریان ها را نمی دهد. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که سطح کلسترول بد خون را کنترل می کند ، در حالی که سطح کلسترول خوب را در مقادیر مطلوب حفظ می کند.

بخش ایده آل یک مشت آجیل است که سه تا پنج بار در هفته مصرف می شود. همچنین می توانید آن را روی سالاد بپاشید.

زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه هایی است که در بیشتر غذاهای خوش طعم ما وجود دارد.

این یک ضد التهاب است که از تجمع پلاک در داخل عروق جلوگیری می کند. همچنین از آن در برابر سخت شدن دیواره عروق محافظت می کند. زردچوبه دارای ویتامین B6 است که سطح هموسیستئین را کنترل می کند ، که در غیر این صورت می تواند به دیواره رگ های خونی در صورت بیش از حد آسیب برساند.

روشهای توصیه شده برای مصرف زردچوبه – در یک لیوان شیر گرم ، هنگام خوردن یا تهیه چای زردچوبه.

اسفناج

باز هم ، اسفناج یک سبزی برگ سبز غنی شده با مواد معدنی و مواد مغذی است که برای سلامت قلب شما مفید است. حاوی پتاسیم ، فیبر و فولات است که اجازه تجمع آن در داخل رگ های خونی را نمی دهد. اسفناج ، مانند زردچوبه ، هموسیستئین را در مقادیر سالم برای حفظ تعادل ذخیره می کند.

اسفناج را می توان به روشهای هیجان انگیز به رژیم غذایی خود اضافه کرد. می توان آن را در املت ، سالاد یا حتی اسموتی قرار داد.

نارنجک

انار حاوی موادی به نام فیتوشیمیایی است که به عنوان ضد انعقاد در برابر هرگونه انسداد در عروق عمل می کند. همچنین دارای آنتی اکسیدان های مختلفی است که از جریان خون در رگ های خونی با نیتریک اکسید پشتیبانی می کند که این امر باعث تمیز نگه داشتن رگ ها می شود.

توصیه می شود انار را به تنهایی و بدون افزودن مواد نگهدارنده بنوشید.

ماهی چاق

در مورد ماهی های روغنی ، ماهی قزل آلا ، شاه ماهی ، ماهی تن یا انواع دیگر ، همه آنها دارای چربی های خوبی هستند که ظرف ها را تمیز می کند. دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که به افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد کمک می کند و در نتیجه در برابر هرگونه التهاب و لخته شدن خون در عروق مقاومت می کند.

متخصصان خوردن ماهی را حداقل دو بار در هفته توصیه می کنند. می توانید آن را به دلخواه خود پخته یا کبابی کنید.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از فیبر هستند که به کلسترول LDL ناخواسته متصل شده و آن را از بدن خارج می کند. آنها مملو از منیزیم هستند که به حفظ فشار خون مطلوب کمک می کند و رگ های خونی را باز و تمیز نگه می دارد.

توصیه می شود حداقل پنج تا شش وعده غلات کامل یا ماکارونی غلات کامل ، نان سبوس دار ، بلغور جو دوسر ، جو و غیره مصرف کنید.

هندوانه

هندوانه انتخاب تابستانی همه است ، عمدتا به دلیل طیف گسترده ای از مزایای آن. حاوی اسید آمینه L-citrulline است که باعث تحریک تشکیل نیتریک اکسید می شود که التهاب و فشار خون را کاهش می دهد. همچنین برای کاهش چربی شکم و تغییر چربی خون ایده آل است.

می توان آن را به تنهایی میل کرد یا به عنوان یک نوشیدنی گوارا با آب مخلوط کرد.

آخرین افکار

هیچ وقت برای اصلاح عادات غذایی و بازگشت به شیوه زندگی سالم که باعث بهبود رفاه شما می شود ، دیر نیست. با رعایت این نکات ، می توانید سلامت کلی خود را به طور چشمگیری تغییر دهید و قلب خود را از هر گونه بیماری نجات دهید.

دیدگاهتان را بنویسید