انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ به دلیل افزایش وزن و عدم اعتماد به نفس در جامعه نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانه ای به سر کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند وقت خود را صرف پخت غذای سالم کنند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از اینکه انواع مختلف چاقی را در نظر بگیریم ، باید از خود بپرسیم که دلیل افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه می توانم وزن اضافه کنم؟ واقعیت این است که اگر فردی مقدار زیادی چربی ذخیره کند ، روزانه کالری بیشتری از مقدار لازم دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاقی در جهان وجود ندارد که ظاهر او را دوست داشته باشد. اما در کنار این سلامتی در درجه اول قرار می گیرد زیرا ممکن است احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود داشته باشد.

آشنایی با انواع چاقی و روش های درمانی آن

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید همه آنها را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی ، آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که به تعداد زیاد در جوامع مشاهده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی موجود در غذا چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها فرم و فرم بدن شما را خراب می کنند ، بلکه سلامت شما را نیز تهدید می کنند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. با این نوع چاقی باید استرس را به حداقل برسانید و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل فرد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

افرادی هستند که بر اساس ژنتیک چاق هستند. در این حالت ، فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه درگیر زندگی باشد تا متابولیسم بدن او همیشه فعال باشد. بنابراین قبل از آن تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد انجام دهید و تا جایی که ممکن است سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود به جای آسانسور از پله استفاده کنند و تمرینات با وزنه رایگان را جایگزین پیاده روی کنند.

سر جایش نمانید
معمولاً افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین تری می خورند. این گروه تشویق می شود که از سایت هایی مانند من و رژیم غذایی رژیم غذایی مناسبی تهیه کنند و در زمینه ورزش با او همکاری کنند.
البته ممکن است برخی از ورزشکاران به دلیل صدمات جسمانی یا مشکلات دیگر ، ورزش را کنار بگذارند.

آشنایی با انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلا تردید نکنید زیرا من و رژیم غذایی که رژیم کاهش وزن را ارائه می دهیم ، راه خلاص شدن از شر چربی شکم را برای شما باز می کند. کافی است انواع چاقی شکمی را شناسایی کرده و آن را درمان کنید. شما مجبور نیستید سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کرده و مدام از رژیم پیروی کنید.

در اطراف شکم و قسمت زیر سینه چربی وجود دارد
اگر فردی هستید که چربی در اطراف شکم و زیر سینه ها جمع شده است و قوام و ظاهر تحریک کننده ای ندارد ، باید استرس را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. همچنین منجر به تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای رفع استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • فیلمهای احساسی یا ناراحت کننده تماشا نکنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل گلوله بزرگ شده ؟؟
شاید در خیابان مردانی را دیده باشید که با وجود از دست دادن اندام ، شکمی چاق و شبیه به توپ دارند ، غذاهای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم الکل مصرف می کنند.

اگر می خواهید از بیماری کبد و کلیه جلوگیری کنید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

زیر شکم شما چاق است
زنان بعد از زایمان معمولاً شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در رحم نگه می دارند تا زمانی که رشد کند. حتی پس از زایمان نیز مشاهده شده است که انقباضات شکمی زمان زیادی طول می کشد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد زیرا بعد از زایمان رحم نسبت به قبل سنگین می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل توصیه می شود که در دوران شیردهی فرد از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم غذایی و علاوه بر تمریناتی مانند پیلاتس استفاده کند.

آیا بعد از غذا معده شما جلو می آید؟
ممکن است بارها غذا خورده باشید و معده یا معده شما بلافاصله بیرون بیاید. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه است. این یک نوع چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات خوردن باید توسط پزشک ویزیت شود.

  • کمتر حبوبات و محصولات لبنی بخورید
  • شیرینی ها را بردارید
  • غذاهای مضر را با سبزیجات ، مرغ و ماهی جایگزین کنید
  • پروبیوتیک ها را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه را از دست ندهید ، ناهار را زود بخورید و شام را سبک و در ساعات اولیه شب بخورید

آیا چربی دور کمر باقی می ماند؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم ذخیره می شود ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین وقت آن رسیده که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر آب نبات و کلوچه می خورید ، از سوپرمارکت فرار کنید و با سبزیجات و میوه ها به فروشگاه بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

باسن و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی را از ناحیه ران و باسن به ارث می برند و برای از بین بردن چربی های اطراف خود باید ورزش کنند و از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. اما بیشتر زنان هنگام یائسگی چاق هستند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل سطوح پایین تر این هورمون بدن چربی بیشتری را تجمع می دهد و متابولیسم را کاهش می دهد. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی کرده و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است قصد استفاده از انواع قرص های چاقی را داشته باشند.

رژیم غذایی برای کاهش وزن و کاهش وزن

چه نوع چاقی در طب سنتی وجود دارد؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چرب
  • چاقی چرب

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و نیاز به درمان دارند. در این بخش ، هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم.
یک فرد چاق مبتلا به جذام دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق روی بدن در حین ورزش یا ورزش است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند بدون خوردن ناهار به شکل فیزیکی خاصی برسد. یعنی یک صبحانه کامل و یک شام سبک.

اما فردی که چاق است بدن متورم شده و به اصطلاح خلط چاقی دارد. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه با سرد مزاج و خوردن غذای سرد ارتباط دارد. به افراد مبتلا به خلط توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به سراغ قرص های گیاهی مختلف برای چاقی و پودرهای گیاهی برای چاقی می روند. این نکته را در نظر بگیرید.

استراتژی های چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند شما ، به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برید ، باید با استراتژی های افزایش وزن آشنا باشید و شیوه زندگی خود را به طور کلی به طور مثبت تغییر دهید.

  • از رژیم غذایی سالم پیروی کنید
  • استرس را کاهش دهید
  • کمی بخواب
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چاق کننده را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • همه وعده ها را بخورید
  • برای چاقی بیشتر از جراحی استفاده کنید و ابتدا با پزشک خود مشورت کنید
  • میل به غذا را کنترل کنید
  • محیط خود را کنترل کنید تا استرس را از بین ببرید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذاها شکل بدن انسان را ایجاد می کنند. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین ، ما باید رژیم غذایی کاهش وزن و انواع رژیم های غذایی را که از آن استفاده می کنیم ، تحت نظارت دقیق قرار دهیم.
فراموش نکنید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • غذاهای مختلف بخورید.
  • بین غذای مصرفی و فعالیت بدنی تعادل ایجاد کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک خود را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید