آیا کوسادیلا سالم است؟ – Healthyfoodforliving.com


منقضی شدن

“Quesa، quesadilla، خوشمزه ترین میان وعده در شمال هاوانا!” لذیذ آمریکای لاتین که تقریباً همه ما هوس می کنیم. از آنجایی که سادگی ساخت کوسادیلا طعم لطیفی به جا می گذارد، ما از آن به عنوان یک عرق خوراکی قدردانی می کنیم.

به ندرت می توان در صحت میان وعده ای که هیچ گونه ناراحتی جسمی ایجاد نمی کند شک کرد. این دقیقاً دلیلی است که من در تعجب هستم. آیا کوسادیلا سالم است؟ آیا احتمالی وجود دارد که کوزادیلاها دارای صفات مرموز باشند؟ فست فود?

خوب، بیایید دریابیم!

آیا کوسادیلا سالم است؟ بررسی سریع

آیا کوسادیلا سالم است؟

Quesadilla یک جنون با چندین ماده است. ما باید همه اینها را جداگانه مورد بحث قرار دهیم تا به طور کامل فواید یا مضرات بالقوه آنها را درک کنیم. بیایید یک quesadilla را برای این تشریح کنیم:

تورتیلا:

ماده اصلی تورتیلا است، یک ماده سنتی مکزیکی که اغلب با نان مقایسه می شود. تورتیلاها در درجه اول سالم هستند و برخی از آنها بیشتر از بقیه هستند. آنهایی که با ذرت درست می شوند سالم تر از آنهایی هستند که با آرد درست می شوند زیرا ذرت حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری است.

تورتیلاهای سبوس دار گزینه بهتری هستند، زیرا مقادیر نسبتاً بیشتری از ترکیبات گیاهی و مواد مغذی را در اختیار شما قرار می دهند. تورتیلا از نان سفید متوسط ​​بهتر است (از نظر سلامتی، اگر نه از نظر کالری). بنابراین، من فکر می کنم ده امتیاز برای اولین ماده کوسادیلا است.

پنیر:

هرچه بالاتر باشد، سرگرم کننده تر است – و همین امر در مورد پنیر در quesadillas نیز صدق می کند. اما پنیر پر از کالری است! وقتی پنیر را با الف می خوریم به خوبی می دانیم همبرگر. اما هنگامی که پنیر به صورت غافل خورده می شود، همانطور که در مورد quesadillas انجام می دهیم، تمایل به پرخوری داریم.

اما اگر برای لحظه ای کالری را کنار بگذاریم و عوامل سلامتی را در نظر بگیریم، پنیر برای شما مفید است. منبع عالی کلسیم، پروتئین و ویتامین B12 است.

برخی از انواع پنیر مانند موزارلا، پنیر آبی، توفو و غیره ممکن است کمک کننده باشند کاهش وزن و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. در همین حال، برخی از انواع به طرز نگران کننده ای سرشار از سدیم و چربی هستند.

بنابراین، انتخاب نوع دقیق پنیر است که تعیین می‌کند کوزادیلا شما چقدر سالم است.

سبزیجات:

این یکی خود توضیحی است. درود به همه سبزی های بیرون! من فکر می کنم هیچ سبزی بدی نیست مگر اینکه در سطح پزشکی با یک نوع خاص دشمنی (یا آلرژی) داشته باشید.

به عنوان مثال، خوردن بیش از حد کلم می تواند در درمان فردی که مشکلات تیروئید را درمان می کند، اختلال ایجاد کند. یا کدو حلوایی می تواند برای افراد مبتلا به دیابت مضر باشد (اما چه کسی کدو تنبل را در کوسادیلا قرار می دهد؟).

بنابراین، منظور من را متوجه شدید، سبزیجات بهترین دوست شما هستند. آنها سلامتی کوزادیلا را خراب نمی کنند. بلکه اهمیت تغذیه ای را افزایش می دهد!

روغن:

Quesadillas را گاهی روی روغن سرخ می‌کنند یا بدون روغن در فر می‌پزند. اگر اولی قابل اجرا باشد، نوع روغن مصرفی مشخص می شود. روغن زیتون یکی از سالم ترین روغن ها در نظر گرفته می شود (اگرچه می تواند کمی گران باشد).

سایر روغن های سالم عبارتند از: روغن کانولا، روغن هسته انگور، روغن سبوس برنج، روغن بادام زمینی و غیره. اگر روزانه کوزادیلا درست می کنید، پیشنهاد می کنم در انتخاب روغن خود تجدید نظر کنید.

اما زمانی که کوزادیلاها پخته می شوند، روغن کمی دارند یا اصلا روغن ندارند – بهترین حالت. هم از نظر کالری و هم از نظر سلامتی.

گوشت:

چه کسی گوشت دوست ندارد؟ (هشدار اسپویلر: گیاهخواران این کار را نمی کنند) کوزادیلاهای تهیه شده با مرغ سالم هستند. ناگفته نماند که گوشت بزرگترین منبع پروتئین است و سرشار از آهن، کلسیم، ویتامین ها، مواد معدنی و اسید فولیک است.

گوشت بدن شما را تغذیه می کند و ایمنی شما را تقویت می کند. اگرچه یک گرم گوشت به اندازه یک گرم نان انرژی تولید می کند، اما اولی شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و کالری دریافتی را کاهش می دهد.

با این حال، quesadillas ساخته شده با گوشت گاو، بره یا گوشت خوک فوق العاده کالری بالایی دارد. همچنین به عنوان گوشت قرمز طبقه بندی می شود، به این معنی که به آرامی رگ ها را مسدود می کند. برای کسانی که می گویند غذا جای خالی قلب شما را پر نمی کند، این اطلاعات را به اشتراک بگذارید.

اگر نمی توانید گوشت قرمز را کنار بگذارید، سعی کنید از گوشت های بدون چربی و کم چرب استفاده کنید.

خامه ترش:

من می توانم قسم بخورم که شما سس گوجه فرنگی را روی کوسادیلاهای خود نخورید. احتمالاً در کنار آن خامه ترش یا ماست خواهید داشت. در این صورت باید به این فکر کنید که آیا این درمان فوق العاده پردازش شده است یا خیر.

اگر چنین است، پیشنهاد می کنم خامه ترش یا ماست درست کنید. سعی کنید آن را نیز بدون قند نگه دارید. یک جایگزین خوب ماست یونانی است که می توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید یا هنگام صرف غذا در رستوران در رستوران سفارش دهید.

ادویه ها:

نه اینکه آن شخص باشیم، اما باید در مورد ادویه نیز صحبت کنیم. برخی از چاشنی ها یا چاشنی های مورد استفاده برای چاشنی کوزادیلا می توانند حاوی مقدار زیادی نمک باشند. این باعث می شود که محتوای سدیم در بدن شما افزایش یابد (من با شما، افرادی که فشار خون بالا دارند صحبت می کنم).

برخی از چاشنی هایی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از – مونوسدیم گلوتامات، سس سویا، سس صدف و غیره. هر چیزی که طراوت نمک بیشتری به غذای شما اضافه کند، احتمالاً سدیم اضافی خواهد داشت.

اگر در رستوران غذا می خورید، متاسفم که به شما بگویم که آنها از این ادویه های بالقوه مضر زیادی استفاده خواهند کرد، زیرا طعم فوق العاده خوبی را به غذا می دهند.

اما اگر خودتان کوزادیلا درست می‌کردید، حالا می‌دانید چه کاری را نباید انجام دهید.

بازرسی کلی از quesadillas

آیا Chipotle quesadilla سالم است؟

اکنون که همه چیزهایی را که در یک quesadilla می گذرد تجزیه کردیم، بیایید یک رویکرد کلی برای قضاوت در مورد این زیبایی خوش آب و هوا داشته باشیم. یک وعده کوزادیلا حاوی حدود ۳۶۰ کالری است. اینکه برای شما خیلی زیاد است یا خیلی خوب، به کالری مورد نیاز شما بستگی دارد.

اما نسبت پروتئین، چربی و کربوهیدرات که ایده آل در نظر گرفته می شود در quesadilla یافت می شود. بنابراین حتی اگر کالری کمی بالا به نظر برسد، نسبت همه ماکروها عالی است و نیازی به درک هیچ سوء تغذیه ای ندارید.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

آیا می توانم برای کاهش وزن کوزادیلا مصرف کنم؟

کالری کالری است، مهم نیست که آنها را از کجا دریافت می کنید. اگر در حالی که از quesadillas به عنوان یک غذای اصلی استفاده می کنید، در بودجه کالری خود باقی می مانند، من دلیلی برای این کار نمی بینم.

آیا کوزادیلا برای افراد مبتلا به بیماری های همراه مانند مشکلات قلبی و فشار خون مضر است؟

تا زمانی که حاوی چربی یا نمک زیادی نباشد، اصلاً نگران نباشید.

آیا جایگزین گیاهخواری برای کوسادیلا وجود دارد؟

حتماً سبزیجات ترکیبی مانند سیب زمینی، کدو، سیب زمینی و … را جایگزین گوشت کنید.

آیا کوسادیلا ایده خوبی برای آماده کردن غذا است؟

نه، کوسادیلاها باید تازه مصرف شوند. وعده های غذایی از قبل بسته بندی شده می تواند تورتیلا را خیس و حجیم کند، در حالی که سبزیجات و مرغ بافت خود را از دست می دهند.

نتیجه

Quesadillas سالم هستند، به خصوص اگر آنها را در خانه درست کنید. حتی اگر در رستوران غذا می خورید، کوزادیلاها بهتر از پیتزا یا همبرگر هستند. با ترکیب گزینه های بالا، می توانید quesadilla خود را چنان سالم کنید که بتوانید هر روز بدون هیچ گونه نگرانی سلامتی آن را بخورید! پس از یک ماموریت موفق برای یافتن پاسخ سوال، آیا کوسادیلا سالم است؟ امیدوارم روز شما را با تاکید بر این نکته سپری کرده باشم که بله، کوزادیلاها واقعا سالم هستند.