آیا کره سالم است؟ – Healthyfoodforliving.com


منقضی شدن

امروزه کره تقریباً در همه خانواده ها به یک ماده اصلی تبدیل شده است. با این حال، این موضوع نیز به موضوع بحث و مناقشه تبدیل شده است. برخی ادعا می کنند که کره برای بدن شما بسیار ناسالم است زیرا می تواند کلسترول خون را افزایش دهد و رگ ها را مسدود کند، در حالی که برخی دیگر مخالف هستند.

خوشبختانه، در طول سال ها تحقیقات زیادی برای پاسخ به این سوال انجام شده است که آیا کره سالم است؟ برای صرفه جویی در وقت و اطمینان از دریافت پاسخ صحیح، تحقیقات گسترده ای انجام داده ایم و تمام اطلاعات را در این مقاله جمع آوری کرده ایم.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا کدو حلوایی سالم است؟

کمی در مورد کره

آیا کره سالم است؟

کره معمولی اساساً یک محصول لبنی است که با جداسازی چربی ها و پروتئین های موجود در شیر یا خامه تولید می شود. کره ای که در فروشگاه های محلی پیدا می کنید بیشتر از شیر گاو تشکیل شده است، اما می توان با استفاده از شیر گاومیش، گوسفند، بز یا حتی شیر گاو نیز کره تهیه کرد.

با این حال، اکنون می‌توانید گزینه‌های کره «غیر لبنی» را پیدا کنید که با آجیل و میوه‌هایی مانند کره بادام، کره کاکائو و کره سیب درست شده است. در حالی که شباهتی به قوام کره دارند، به معنای واقعی کلمه کره محسوب نمی شوند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا نان تست کره بادام زمینی سالم است؟

انواع کره

انواع کره

در زیر انواع کره ای را که می توانید در بازار پیدا کنید، فهرست کرده ایم:

کره کشت شده:

کره کشت شده که به نام کره تخمیر شده نیز شناخته می شود، با استفاده از تخمیر یا خامه ترش تهیه می شود. این فرآیند با ترکیب یک کشت باکتریایی زنده مانند اسید لاکتیک در کرم انجام می شود.

این به کره اجازه می دهد تا تخمیر شود و طعم تندتر و خوش طعم تری به دست می دهد. کشت های باکتریایی به عنوان پروبیوتیک ها نیز شناخته می شوند و واقعا برای سلامت روده مفید هستند.

کره شفاف شده:

کره زرد شده با حرارت دادن خامه یا خود کره تا زمانی که ذوب شود به دست می آید. پس از ذوب شدن، باقیمانده مواد جامد شیر و آب را از محلول خارج کنید و کره شفاف و شفاف را برای شما باقی بگذارد.

کره بدون نمک:

کره بدون نمک که به کره شیرین نیز معروف است با خامه تازه و به روش سنتی تهیه می شود. با این حال، این کره با هیچ گونه نمک یا مواد نگهدارنده اضافه شده ساخته نمی شود، که منجر به طعم شیرین تر و ترد می شود.

قیمه:

قیسی شکل دیگری از کره شفاف است که برای مدت طولانی تری حرارت داده می شود. این منجر به نقطه ذوب بالاتر برای کره و طعم لذیذ و گرم می شود.

نمودار تغذیه

در نمودارهای زیر اطلاعات تغذیه ای برای مصرف یک قاشق غذاخوری کره شور و بدون نمک را مشاهده می کنید.

۱ قاشق غذاخوری کره شور حاوی:

  • ۰ گرم (کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، شکر)
  • ۱۱ گرم چربی
  • ۱۰۰ کالری

۱ قاشق غذاخوری کره بدون نمک حاوی:

  • ۰ گرم (کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، شکر)
  • ۱۲ گرم چربی
  • ۱۰۲ کالری

هم در کره شور و هم بدون نمک، مواد مغذی زیر را با توجه به میزان مصرف روزانه خود (RDI) خواهید یافت:

  • ۱۱٪ ویتامین A
  • ۲ درصد ویتامین E
  • ۱٪ ویتامین B12
  • ۱٪ ویتامین K
  • ۳.۴ میلی گرم کلسیم

مزایای مصرف کره

آیا کره آفتابگردان سالم است؟

طبق تحقیقات معروف، فواید بالقوه داشتن کره به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما در اینجا آمده است:

سرشار از مواد مغذی:

کره سرشار از مواد مغذی غنی مانند کلسیم و ویتامین D است که به قوی نگه داشتن استخوان‌های شما کمک می‌کند. همچنین حاوی ترکیباتی است که با کاهش شانس چاقی مرتبط هستند.

کمک به کاهش چربی:

از آنجایی که کره حاوی هیچ کربوهیدراتی نیست، اگر فردی قصد کاهش وزن دارد یا می‌خواهد از یک رژیم غذایی کم کالری لذت ببرد، جایگزینی روغن معمولی است.

بتاکاروتن بالا:

کره حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است که بدن انسان آن را به ویتامین A تبدیل می کند. این ترکیب همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و ریه مرتبط است. مهمتر از همه، به کاهش سرعت از دست دادن بینایی و سایر دژنراسیون ماکولا کمک می کند.

وضعیت پوست شما را بهبود می بخشد:

به لطف ویتامین E موجود در کره، به کاهش آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش و التهاب پوست کمک می کند. همچنین به روند بهبود زخم کمک می کند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا برگرها سالم هستند؟

مضرات مصرف کره:

در اینجا معایب احتمالی وجود کره به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی شما وجود دارد:

دارای چربی بالا:

کره دارای مقدار خیره کننده ای از چربی اشباع شده است – به طور دقیق ۶۳٪، در حالی که حاوی ۲۶٪ چربی تک غیراشباع و ۴٪ چربی غیر اشباع چندگانه است.

در حالی که تحقیقات بیشتری برای افشای خطرات این چربی ها در حال انجام است. هنوز مشخص است که به قلب آسیب می رساند. بنابراین، باید مراقب میزان مصرف کره باشید.

پر کالری:

کره پر از کالری است – تا ۱۰۲ کالری در هر قاشق غذاخوری یا ۱۴ گرم. اگر کسی علاقه ای به خوردن کره نداشته باشد و ورزش را در سبک زندگی خود قرار ندهد، احتمالا وزنش افزایش می یابد.

مقدار کره کره چقدر است؟

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که بیش از ۱۰ درصد از چربی های اشباع شده از کل کالری روزانه فرد مصرف نشود. بنابراین، اگر به طور معمول ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف می کنید، نباید بیش از ۳ قاشق غذاخوری کره در روز مصرف کنید.

آیا کره سالم است؟

به طور کلی، می توان با اطمینان گفت که به لطف تمام فوایدی مانند کاهش خطر دیابت، چاقی و مشکلات قلبی، می توان از کره به صورت روزانه لذت برد. با این حال، مصرف آن باید متعادل باشد زیرا کالری و چربی بالایی دارد. بنابراین، برای حفظ تعادل مناسب باید با سایر چربی های سالم جایگزین شوند.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

سالم ترین کره برای خوردن چیست؟

معمولاً تصور می شود که کره شفاف شده باشد سالم ترین کره برای خوردن. اما حتی با معایب معمول کره.

آیا سرخ کردن کره سالم است؟

سرخ کردن کره سالم تر از سرخ کردن در روغن آفتابگردان است. با این حال، روغن زیتون سالم ترین گزینه برای سرخ کردن است.

آیا پختن کره مضر است؟

کره بهترین انتخاب برای پخت و پز نیست زیرا سرشار از چربی اشباع شده است.

کلمات اخر

بنابراین، آیا کره سالم است و آیا باید آن را بخورید؟ با تمام چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی، کره چیزهای زیادی برای ارائه دارد – از جمله طعمی لذیذ که می‌تواند هر غذایی را تقویت کند.

اما به یاد داشته باشید که از آن در حد اعتدال لذت ببرید – همه چیز در دوزهای کم خوب است. و اگر به دنبال جایگزین سالمی هستید که هنوز طعمی لذیذ دارد، روغن زیتون را امتحان کنید.