آیا پوره سیب زمینی سالم است؟ – Healthyfoodforliving.com


منقضی شدن

افراد بسیار کمی از پوره سیب زمینی متنفرند. همیشه مورد علاقه مردم بوده است. با بافت خامه‌ای و کرکی و طعمی غنی، در بسیاری از مواقع یک غذای اصلی محبوب است.

شاید به این فکر می کنید که قطعا نمی تواند همه چیز خوب باشد؟ هیچ کس نمی تواند طعم لذیذ پوره سیب زمینی را انکار کند، اما آیا پوره سیب زمینی سالم است؟ آیا می توانم آن را روزانه مصرف کنم با توجه به اینکه برای تهیه آن به محصولات چرب زیادی نیاز است؟

خب دیگه نگران نباش ما اینجا هستیم تا همه چیز را در مورد اثرات پوره سیب زمینی بر سلامتی به شما بگوییم.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا سیب زمینی راست سالم است؟

کمی در مورد پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی برای کاهش وزن مفید است

طعم و بافت آن تنها بخشی از ویژگی های بسیاری است که باعث محبوبیت این غذای لذیذ شده است.

با این حال پوره سیب زمینی معمولیکه با مقدار زیادی شیر، خامه و کره درست می شود، اگر به مقدار زیاد مصرف شود، سالم نیست. چربی موجود در کره می تواند باعث بیماری قلبی شود. و اگر عدم تحمل لاکتوز دارید، شیر انتخاب خوبی برای شما نیست!

از طرفی حذف چربی های اشباع شده هنگام تهیه پوره سیب زمینی برای سلامتی شما مفید خواهد بود. اما در ادامه بیشتر در مورد آن.

آیا پوره سیب زمینی سالم است؟

آیا پوره سیب زمینی سالم است؟

سالم بودن یا نبودن پوره سیب زمینی بستگی به محصولاتی دارد که برای تهیه آنها استفاده می شود. اگر از محصولات چرب زیادی در پوره سیب زمینی خود استفاده می کنید، این یک راه مطمئن برای بیمار شدن شدید است.

بنابراین، باید یاد بگیرید که چگونه پوره سیب زمینی سالم درست کنید.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید: سیب زمینی شیرین دوبار پخته گرمسیری

پوره سیب زمینی سالم:

نوع سالم پوره سیب زمینی می تواند تاثیر زیادی بر سلامتی شما داشته باشد و طعم این پوره سیب زمینی به اندازه پوره سیب زمینی معمولی است، البته اگر بیشتر نباشد.

جایگزینی چربی ترانس:

ابتدا سعی کنید از اضافه کردن مقدار زیادی چربی اشباع شده و چربی ترانس به پوره سیب زمینی خود در حین آماده سازی خودداری کنید. به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید. کره منبع بالایی از چربی اشباع شده و حاوی کلسترول بد – LDL است.

مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده و LDL باعث مسدود شدن رگ ها و ایجاد بیماری های قلبی مانند ایست قلبی، حمله قلبی و نارسایی قلبی می شود. خوردن بیش از حد کلسترول همچنین منجر به خستگی مفرط، تنگی نفس و فشار خون بالا می شود.

از سوی دیگر، روغن زیتون دارای ویژگی های سالم بسیاری است. حاوی چربی های اشباع نشده و پر از کلسترول خوب – HDL است. روغن زیتون سرشار از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. این روغن همچنین می تواند شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

جایگزین های بهتر لبنیات:

به جای خامه، از ماست یونانی یا پنیر دلمه استفاده کنید. خامه نیز مانند کره حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده و LDL است. از سوی دیگر، ماست یونانی منبع غنی پروتئین است و همچنین حاوی کالری کمی است.

برای جایگزین شیر لبنی، از شیر بادام یا سایر شیرهای غیر لبنی استفاده کنید. همچنین می توانید به جای شیر از تخم مرغ استفاده کنید تا پوره سیب زمینی لطیف تر شود.

مواد بیشتر برای تغذیه بیشتر:

گل کلم را با سیب زمینی اضافه کنید. با کربوهیدرات کمتر، تغذیه اضافی دریافت خواهید کرد.

پیاز سبز و جعفری خرد شده – به پیش غذای خود اضافه کنید و در صورت تمایل می توانید پوره سیب زمینی را با فلفل دلمه ای و قارچ سرخ شده سرو کنید.

اگر همه این موارد را رعایت کنید، پوره سیب زمینی شما سالم ترین و خوشمزه ترین خواهد بود.

پوره سیب زمینی ناسالم:

هنگام استفاده از محصولات چرب مانند شیر، کره و خامه، احتمال زیادی وجود دارد که پوره سیب زمینی ناسالم و کشنده شود.

کلسترول افزایش می یابد:

چربی های اشباع بالا و محصولات حاوی LDL در پوره سیب زمینی باعث بسیاری از مشکلات سلامتی مانند بیماری عروق کرونر و افزایش وزن می شود.

دلایل افزایش وزن:

مواد ناسالم حاوی چربی که در تهیه پوره سیب زمینی استفاده می شود به افزایش وزن شما کمک می کند. اضافه وزن منجر به بسیاری از بیماری های دیگر مانند دیابت نوع ۲، سکته مغزی، فشار خون بالا، مشکلات کیسه صفرا، پوکی استخوان و غیره می شود.

از این رو، برای سالم تر کردن پوره سیب زمینی، سعی کنید این محصولات را کنار بگذارید و از جایگزین های سالم تر استفاده کنید.

تاثیر سیب زمینی بر بدن شما

پوره سیب زمینی سریع سالم

سیب زمینی یک سبزی مغذی است. اما مانند همه چیز، سیب زمینی نیز مزایا و معایب خود را برای سلامتی شما دارد.

فواید سیب زمینی برای سلامتی:

این یک سبزی نشاسته ای به حساب می آید و متخصصان توصیه می کنند ۵ تا ۶ فنجان سبزیجات نشاسته ای در هفته مصرف کنید.

از آنجایی که این سبزی به راحتی به دست می آید، می توانید با استفاده از سیب زمینی غذاهای خوشمزه زیادی تهیه کنید. سیب زمینی یکی از سبزیجات نشاسته ای است که اساسا در هر خانه ای مصرف می شود.

منبع عالی انرژی:

سیب زمینی یکی از منابع اولیه کربوهیدرات است و همه ما می دانیم که مغز فقط می تواند از کربوهیدرات ها برای عملکرد متابولیک خود استفاده کند. کربوهیدرات ها نیز در دسترس ترین منبع انرژی برای شما هستند. اگر کمبود کربوهیدرات در بدن شما وجود داشته باشد، مطمئناً با بیماری های زیادی روبرو خواهید شد.

عملکردهای متابولیک را بهبود می بخشد:

به غیر از کربوهیدرات ها، سیب زمینی حاوی ویتامین B6، ویتامین C و پتاسیم نیز می باشد و بدن شما برای متابولیسم به این ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد.

فواید سیب زمینی برای سلامتی:

بسیاری از چیزها هرگز خوب نیستند، و این در مورد سیب زمینی نیز صدق می کند. اگر غذاهای سیب زمینی زیاد مصرف کنید، بدون شک منجر به افزایش وزن می شود.

طبق یک مطالعه، اگر روزانه یک وعده چیپس سیب زمینی اضافی مصرف کنید، در عرض چهار سال حدود ۱.۸ پوند اضافه وزن خواهید داشت. نتیجه ۳.۵ پوند برای سیب زمینی سرخ کرده و میانگین ۱.۵ پوند برای سایر غذاهای سیب زمینی بود.

امروز سالم ترین پوره سیب زمینی را امتحان کنید!

بنابراین، پاسخ به سوال شما، آیا پوره سیب زمینی سالم است؟بستگی به نحوه تهیه آن دارد.

نسخه سالم این دستور پخت پوره سیب زمینی را دنبال کنید، آن را برای دوستان و خانواده خود درست کنید و همه تعریف ها را دریافت کنید. از آنجایی که تهیه آن آسان است و به مواد بسیار کمی نیاز دارد که به راحتی به دست می آیند، تهیه پوره سیب زمینی شما زمان زیادی نمی برد.

اگر هنوز نمی دانید که سیب زمینی پوره سالم است یا خیر، نسخه سالم آن را امتحان کنید و متوجه بهبود سلامت خود شوید.