آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی که باید به آن توجه کرد


آیا واقعاً می توانید علائم فیزیکی گرسنگی را احساس کنید و بدانید چه موقع در مقابل غذا بخورید؟ به طرز عجیبی ، بسیاری از مردم نمی پرسند ، “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما اگر شما یکی از این افراد هستید نگران نباشید – ما به شما کمک می کنیم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی چالش برانگیز باشد. ما مشغول افرادی هستیم که اتفاقات زیادی در آنها می افتد ، اغلب احساس نمی کنیم که وقت داریم گرسنگی را آزمایش کنیم یا اعتراف کنیم که احساس گرسنگی واقعی است. و حتی گاهی اوقات ما نمی دانیم این احساس چیست!

ما در اینجا درباره تغذیه دقیق و تغذیه دقیق صحبت می کنیم و این دوباره نقش خواهد داشت. اگر ما با دقت غذا نخوریم (و اگر می خواهید بی فکر غذا بخوریم) ، درک این مسئله که آیا گرسنگی واقعاً انتخاب غذا را کنترل می کند ، بسیار دشوار است.

برای کمک به شما در این امر ، ما به شما یاد می دهیم که بیشتر مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آن ، بیایید با درک اینکه چرا خوردن بر اساس گرسنگی بسیار مهم است شروع کنیم.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در تمام طول روز بدن ما دائماً با ما در ارتباط است تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به آن نیاز نداریم. علائم گرسنگی و سیری ما مسئول این امر است!

هورمون های مسئول علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را تجربه می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها شروع به نادیده گرفتن این علائم جسمانی یا فراموش کردن احساسات خود می کنند. برنامه ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها برخی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

اگر علائم فیزیکی گرسنگی را نادیده بگیریم یا متوجه نشویم ، زنجیره ای از وقایع شروع می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، بی حالی ، نفخ و سیری بیش از حد را تجربه کنیم ، اگر غذا بخوریم ، دائماً بیش از حد غذا بخوریم یا کافی نباشیم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما می خواهیم علائم فیزیکی گرسنگی را واقعاً تجربه کنیم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

اگر علائم گرسنگی و سیری خود را آزمایش کنید ، ممکن است تشخیص دهید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که تازه از این وضعیت خارج شده اید؟ علیرغم داشتن یک خواب خوب ، خسته شده اید؟ تنبل ، حتی اگر هیچ کار استرس زایی خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما به خاطر داریم که بدن به انرژی نیاز دارد. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. اگر غذای کافی (و در نتیجه انرژی) دریافت نکنیم ، بدن می تواند احساس آرامش کند.

کارهای روزمره کمی سخت تر است و ما نمی توانیم از آن خارج شویم. تنها راه نجات از این بیماری خوردن غذای مغذی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتماً علائم جسمانی گرسنگی را بررسی کنید.

نفخ

آسان است ، درست است؟

وقتی معده شما غرغر می کند یا غرغره می کند و احساس درد شدید می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم که هر چقدر رژیم ، سم زدایی و پاکسازی به شما گفته شود که این سیگنال ها را تا x ساعت نادیده بگیرید ، این کار مفید و نادرست نیست.

وقتی احساس می کنیم وقتی عضله خالی منقبض می شود ، دردی که در حال رخ دادن است کاهش می یابد. دفعه بعد که شکم شما غرغر می کند ، به آن گوش دهید و با یک وعده غذایی اصلی پنج وعده ای مقوی پاسخ دهید!

سردرد و لرزش دست

اگر گرسنه هستیم و مدتی است غذا می خوریم ، ممکن است قند خون ما کاهش یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز سیگنالی می دهد تا مشخص شود که شما به انرژی یا غذای بیشتری نیاز دارید.

اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است تنگ شدن عروق خونی و افزایش فشار خون وجود داشته باشد. نتیجه نهایی؟ سردرد

علاوه بر این ، با قند خون پایین اغلب ما لرز و موج را تجربه می کنیم.

اگر اغلب با سردرد همراه با لرزش دست مواجه می شوید ، بدن شما ممکن است در حال تلاش برای گفتن آنچه که باید بخورد باشد. این ممکن است یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد طبیعی را دریافت نمی کند.

می تواند همه چیز را مه آلود کند ، خوب ، مه آلود! ممکن است احساس کنید افکار شما کمی کندتر از حالت عادی در حال اجرا هستند ، یا نمی توانید طبق معمول روی کارهای معمول تمرکز کنید.

با فعالیت در سطح پایین تر ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه زنده ماندند “جا رختی” قبل از. اگر منطقی ، تحریک پذیر ، ناامید و گاهی اوقات بدون دلیل مشخص کاملاً مشکل هستید. آیا واقعاً نگران چیزی هستید؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

بدن شما فاقد انرژی و تغذیه است ، بنابراین بار دیگر قند خون شما کاهش یافته است. وقتی قند خون ما پایین است ، واکنش احساسی بدون دلیل موجه برای ما بسیار آسان تر است.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی بدون غذا هستید ، یکی از علائم فیزیکی گرسنگی بدن شما ممکن است این باشد:جا رختی “ یا تحریک پذیری

نشانه هایی که ممکن است با گرسنگی اشتباه گرفته شوند ، اما وجود دارد “اعتصاب غذا”

اما چه اتفاقی می افتد وقتی فکر می کنیم علائم جسمانی گرسنگی را تجربه می کنیم ، در حالی که در واقع چیز دیگری است؟ ما آن را صدا می کنیم “گرسنگی سر”.

گرسنگی گرسنگی این زمانی است که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص باعث می شود واکنش به غذا برسد.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم آمده است گرسنگیبه

هوس ناگهانی

اگر تصادفاً با خود فکر کنید ، “خدای من ، من می کشیدم [insert craved food item here]”کاملا غیر منتظره؟

کشش است! در حال حاضر ، قبل از بررسی در این مورد ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود ، و این ممکن است در واقع با گرسنگی جسمی مرتبط باشد. بنابراین اگر کنجکاو هستید که بیشتر بیاموزید و هنوز این کار را نکرده اید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های خود به شما بیشتر بیاموزید.

اما بیشتر اوقات ما برای طعم و غذا تلاش می کنیم تا تغذیه فیزیکی از طریق غذا. اگر ما فقط می خواهیم غذا بخوریم تا بخواهیم ، این یک نشانه است گرسنگیبه

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این است که برای احساس بهتر چیزی بخورید؟ آره گرسنگیبه

حالا من می گویم کمی مشکل است. گرسنگی جسمانی در نتیجه خستگی کاملاً ممکن است. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر ذهنی یا جسمی خسته هستیم و هیچ نشانه جسمانی از گرسنگی نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات بی فکر به دنبال غذا می گردیم ، به سیگنال های گرسنگی بدن واقعاً گوش نمی دهیم.

استرس نامنظم

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم و وقتی احساس خستگی می کنیم می توانیم همین کار را انجام دهیم.

استرس ناراحت کننده است و سرگرم کننده نیست. از سوی دیگر ، خوردن غذاهای خوشمزه راحت و بسیار لذت بخش است. افزایش عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا می تواند بسیار آسان باشد.

ما آن را یک غذای استرس زا می نامیم!

وقتی استرس بدون مراقبت رها می شود ، تشدید می شود و ما سعی می کنیم راههای سریع و آسانی برای تسکین آن داشته باشیم. غذا یکی از این وسایل است. گرسنگی در نتیجه استرس یک درمان است گرسنگی به جای گرسنگی فیزیکی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که فقط نیاز به خوردن یک کوکی داشته باشید؟

پس از دو مثال آخر ، من فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این یک مثال است گرسنگی درست مثل استرس ، وقتی احساسات مورد توجه قرار نمی گیرند ، می توانیم از طریق غذا به دنبال تسکین آنها باشیم.

یاد بگیرید که با علائم جسمانی گرسنگی سازگار شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً با علائم گرسنگی و حتی سیری خود آشتی کنید. برای آشنایی با علائم فیزیکی گرسنگی ، به طور منظم تجربه می کنید. پس از انجام این کار ، به راحتی قادر خواهید بود با دقت غذا بخورید.

در داخل “روش تغذیه توجه” ، اعضای ما ابزارها و منابع لازم را برای توسعه این مهارت برای تنظیم سیگنال های گرسنگی بدن خود فراهم می کنند تا بتوانند بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود در مورد آنچه بخورند ، چه بخورند و چقدر بخورند اعتماد به نفس ایجاد کنند. به

این چنین مهارتی است که فرصت می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید