رژیم لاغری سریع

آیا واقعاً می توانیم متابولیسم کند شده را مقصر بدانیم؟


توسط کیتلین اچ،

۴ اکتبر ۲۰۲۱

متابولیسم

بسیاری از ما این باور ریشه‌دار داریم که با افزایش سن، از بیست سالگی شروع می‌کنیم و با افزایش سن، وزنمان افزایش می‌یابد. این باور ریشه در این اغراق طولانی مدت دارد که متابولیسم ما با افزایش سن کاهش می یابد. و در حالی که این ممکن است بعد از سن ۶۰ سالگی درست باشد، لزوماً از قبل اینطور نیست.

این بر اساس تحقیقات جدید مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون است که نزدیک به ۶۶۰۰ نفر از ۲۹ کشور را در محدوده سنی از نوزادی تا ۹۵ سال بررسی کردند. این تحقیق که در ژورنال Science منتشر شد، نشان داد که اگرچه نوزادان و کودکان بالاترین میزان متابولیسم را داشتند، اما میانگین متابولیک افراد در اوایل دهه بیست تا شصت زندگی نسبتاً ثابت بود.

دکتر گیب میرکین – متخصص تناسب اندام، مجری قدیمی رادیو و پزشک پزشکی ورزشی با بیش از ۵۰ سال فعالیت – در یک پست وبلاگ اخیر گفت که این تحقیق از این ایده حمایت می کند که در اواسط بزرگسالی، افزایش وزن احتمالاً ناشی از خوردن است. بیشتر از کالری سوزانده شده

میرکین می نویسد: «از آنجایی که بسیاری از مردم آمریکای شمالی در دهه بیست یا سی سالگی، مدت ها قبل از اینکه متابولیسم آنها در سن ۶۰ سالگی کند شود، شروع به افزایش وزن اضافی قابل توجهی کردند، همه باید بدانند که شما با کمتر خوردن و تحرک بیشتر، وزن اضافی را کنترل می کنید. متغیرها شامل دفعات غذا خوردن، انواع باکتری‌های موجود در روده بزرگ، اندازه وعده‌های غذایی و انواع غذاهایی که انتخاب می‌کنید، برنامه ورزشی و سطح فعالیت روزانه شما هستند.

این مطالعه شواهد دیگری از اهمیت تعادل تغذیه مناسب با سطوح فعالیت در کاهش وزن و حفظ سلامتی است.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما پنج نکته مفید را برای تغییر مسیر زندگی و حرکت به سمت تغییر سبک زندگی که شامل درست خوردن است، گردآوری کرده ایم.

۱) وعده های غذایی خود را نقشه بردارید.

چه خودتان آشپزی کنید و چه از خدمات تحویل وعده غذایی مانند Diet-to-Go بهره مند شوید، برنامه ریزی وعده غذایی بخش مهمی از درست غذا خوردن است. دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی می خورید، چقدر می خورید و حتی چه زمانی می خورید، به شما کمک می کند که کالری بیش از حد مصرف نکنید یا در میان وعده های بی فکر روزانه شرکت نکنید.

۲) آن را H2O.

مصرف تن ها نوشابه یا نوشیدنی های شیرین در طول هفته به دور کمر شما کمک نمی کند. در عوض، آب را به نوشیدنی انتخابی تبدیل کنید. اگر حوصله تان سر می رود، انواع پر زرق و برق را انتخاب کنید. حتی می توانید میوه را به یک پارچ اضافه کنید تا طعمی جالب داشته باشد.

۳) آن قسمت ها را اندازه بگیرید!

زمانی که نه تنها به آنچه می خورید، بلکه به میزان مصرف نیز اهمیتی نمی دهید، زیاده روی در مصرف آن بسیار آسان است. سعی کنید از بشقاب ها یا کاسه های کوچکتر استفاده کنید. همچنین می توانید وعده های ناهار و وعده های غذایی خود را از قبل در ظروف پلاستیکی اندازه گیری کنید. اگر وقت ندارید یا مطمئن نیستید، از رژیم Diet to Go یک وعده غذایی سالم و از پیش تعیین شده سفارش دهید که ذهن را به تغذیه سالم می برد!

۴) آشپزخانه خود را تمیز کنید.

آشپزی مملو از غذاهای فرآوری شده و تنقلات خوردن سالم را دشوارتر می کند. همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید: “دور از دید، دور از ذهن.” کمدها، انبارها، و یخچال را مرور کنید و از شر غذاهای با ارزش غذایی محدود خلاص شوید. میوه ها را روی پیشخوان ها بگذارید و تنقلات سالم مانند هویج، نخود فرنگی، کلم بروکلی و گوجه فرنگی گیلاسی را جلو و وسط در یخچال نگهداری کنید.

۵) با دقت نوش جان کنید.

کاهش سرعت و صرف زمان برای جویدن و مزه کردن هر طعمی که در غذا وجود دارد، یک ترفند ذهنی است که به مدیریت وزن کمک زیادی می کند. شما خودتان به آهستگی غذا خوردن را در اولویت قرار خواهید داد. این نه تنها باعث لذت بردن بیشتر می شود، بلکه تحریک مغز شما برای گفتن اینکه معده شما قبل از پرخوری پر است را آسان تر می کند.

در پایان، ممکن است کاهش متابولیسم دلیل افزایش وزن در اواسط بزرگسالی نباشد. با این نکات برای تغییر عادات غذایی خود شروع کنید و به خوبی در مسیر رسیدن به اهداف خود خواهید بود! *

———————————————— ———————————-

نویسنده: کیتلین اچ
مدیر انجمن رژیم غذایی برای رفتن

کیتلین مدیر انجمن Diet To Go است و یک دونده پرشور است. او مشتاق تعامل آنلاین با دیگران و حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال است. او معتقد است که اعتدال امری کلیدی است و افراد در صورت داشتن تغذیه سالم و تناسب اندام بیشترین موفقیت را در کاهش وزن خواهند داشت.

علم تغذیه



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر