آیا موز چاق می شود یا لاغر می شود؟ || آیا موز چاق می شود یا لاغر می شود؟


برای افرادی که به تغذیه خود اهمیت می دهند مهم است که بدانند موز چاق کننده یا لاغر می شودبه اغلب به افرادی که می خواهند سلامت خود را بهبود بخشند توصیه می شود که میوه و سبزیجات بیشتری بخورندبه با این حال ، برخی از مردم نگران این هستند که میوه هایی مانند موز می توانند چاق شوند. بیشتر میوه ها 90 درصد کربوهیدرات دارند ، یعنی قند بیشتری دارند. میوه ها بخش مهمی از رژیم متعادل هستند زیرا مزایای تغذیه ای حیاتی را برای بدن فراهم می کنند.به

موز سرشار از بسیاری از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی به همراه داردبه آنها حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدرات و همچنین برخی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستندبه بیشتر کربوهیدرات های موجود در موز رسیده ساکارز ، گلوکز و فروکتوز هستند. از طرفی چربی و پروتئین موز من هستندبه

موز همچنین دارای تعدادی ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان ها از جمله دوپامین و کاتچین است. موز حاوی کربوهیدرات ، فیبر و برخی مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان ها است. به طور متوسط ​​، یک موز حاوی حدود 105 کالری و حاوی مقدار زیادی فیبر است.

با مشاوران پزشک خود به صورت آنلاین مشورت کنید

موز چقدر انرژی به بدن می دهد؟

به طور متوسط ​​، یک موز حدود 7 of از کالری توصیه شده روزانه را تأمین می کندبه فیبر نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. مصرف مقادیر زیاد فیبر حتی با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، دیورتیکول و برخی از سرطان ها مرتبط است. مصرف کافی فیبر نیز با کاهش وزن ارتباط دارد.

یک مطالعه در سال 2009 میزان مصرف 252 زن را در یک دوره 20 ماهه اندازه گیری کرد. محققان دریافتند که به ازای هر گرم فیبر اضافی که زنان در طول روز مصرف می کردند ، وزن بدن آنها حدود 0.55 پوند (0.25 کیلوگرم) کمتر بود.

دانشمندان بر این باورند که فیبر بیشتر عمر می کندبه

شاخص قند خون پایین یا زیاد در موز؟

آیا موز چاق می شود یا لاغر می شود؟  |  دکتر

موز دارای شاخص گلیسمی پایینی است ، اما بستگی به میزان رسیده آن دارد. شاخص قند خون (دادن) این نشان می دهد که چقدر غذا قند خون را افزایش می دهد. اگر قدرت کمتر از 55 باشد ، دادن کم در نظر گرفته شده است. میانگین نمره 56-69 و 70 و بالاتر استبه

غذاهایی که حاوی مقدار زیادی قند ساده هستند به سرعت هضم می شوند و دادن آنها زیاد هستند زیرا باعث افزایش بیشتر قند خون می شوندبه غذاها بخورید دادن سطوح بالای آن با افزایش وزن و خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سکته همراه است.

غذاهایی که کربوهیدرات آنها به تدریج هضم می شود دادن آنها پایین تر هستند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارند. از آنجا که موز 90 درصد کربوهیدرات دارد ، گاهی اوقات به عنوان میوه ای با قند بالا در نظر گرفته می شود.

با این حال صورتحساب دادن موز 42-62 بسته به میزان رسیدن. این بدان معنی است که آنها به شاخص قند خون متوسط ​​کاهش می یابند.

محصولات از دادن ته مو ، مانند موز ، می تواند به شما در احساس سیری و ثابت نگه داشتن قند خون کمک کند. با گذشت زمان ، این به احتمال زیاد منجر به کاهش وزن می شود. موز دارای شاخص گلیسمی پایین و متوسط ​​است (دادن) وجود دارد. سطح قند خون آنها و اثرات قند خون بالا با بلوغ افزایش می یابدبه

موز رسیده بهتر است یا نارس؟

هرچه موز سبزتر باشد نشاسته پایدارتر است. نوع کربوهیدرات موجود در موز به میزان رسیده بودن آن بستگی دارد. موز سبز نارس حاوی نشاسته پایدار و موز زرد رسیده – شکر طبیعی استبه نشاسته های مقاوم گلوکز زنجیره بلند در برابر هضم مقاوم است. آنها به عنوان فیبر محلول در بدن عمل می کنند و مزایای سلامتی زیادی از جمله کاهش وزن و قند خون را ارائه می دهند.

نشاسته مداوم همچنین می تواند جذب قند را از غذاها کند کند. قند خون شما را حفظ کرده و احساس سیری می کند. علاوه بر این ، نشاسته پایدار می تواند چربی سوزی را افزایش دهد.

موز رسیده است دادن آنها بلندتر از موز سبز هستند. میزان قند با رسیدن موز افزایش می یابد ، که به نوبه خود بر قند خون تأثیر می گذاردبه به طور کلی به نظر می رسد موز به تدریج قند آزاد می کند.

در مطالعه ای روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کلسترول بالا ، افزودن 9 اونس (250 گرم) موز به شرکت کنندگان در صبحانه به مدت 4 هفته به طور قابل توجهی قند خون و کلسترول ناشتا را کاهش داد.

موز باعث افزایش یا کاهش وزن می شود؟

آیا موز چاق می شود یا لاغر می شود؟  |  دکتر

میوه ها و سبزیجات همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هستند. با این حال ، موز همیشه در مورد چاق شدن یا کمک به کاهش وزن بحث برانگیز بوده است.

ادعا شده است که خوردن موز و شیر برای چند روز به کاهش برخی از چربی های بدن کمک می کند. متخصصان تغذیه همچنین خوردن حداقل یک موز در روز را توصیه می کنند. برعکس ، ورزشکاران موز را به عنوان وعده غذایی قبل از تمرین برای افزایش انرژی و عضله سازی می خورند.

نیمی از کربوهیدرات های یک موز رسیده قند (14.4 گرم) است که انرژی سریع را برای بهبود عملکرد ورزشکاران فراهم می کند. موز سبز حاوی نشاسته پایدار است (RS) و مقدار زیادی فیبر. پس از تخمیر در روده ها ، RS اسید چرب زنجیره ای کوتاهی به نام بوتیرات تولید می کند. بوتیرات سلامت روده را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

مطالعه ای که در دانشگاه بریگهام یانگ انجام شد نشان داد که افزایش مصرف فیبر به کاهش وزن و افزایش کالری کمک می کند. موز سرشار از پتاسیم است BMI و وزن کمک می کند.

خوردن موز در چه شرایطی باعث کاهش وزن می شود؟

موز – میوه ای همه کاره که می توان آن را در وعده های محدود برای کاهش وزن یا حفظ وزن مصرف کرد. به عنوان یک میان وعده به جای غذای مفید بخوریدبه

  • موز منبع غنی از فیبر است که غذای زیادی اضافه می کند و کالری های غیر ضروری را کاهش می دهد. خوردن یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده به کاهش وزن شما کمک می کندبه
  • موز به دلیل کالری بالا شناخته شده است. با این حال ، موز متوسط ​​دارای کربوهیدرات و قند قابل هضم است که نسبت به سایر تنقلات شیرین رضایت بخش و بهتر است.
  • نشاسته پایدار (RS) در موز سبز و رسیده باعث اکسیداسیون چربی می شود ، ذخیره چربی در سلول های چربی را کاهش می دهد و می تواند منجر به کاهش وزن شود.
  • موز کالری و قند بالایی دارد. از آنجا که منبع انرژی مقرون به صرفه ای است ، استقامت ورزشکاران را افزایش می دهد. بنابراین ، خوردن موز در کنار سایر غذاهای سالم یا مکمل های پروتئینی به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

چگونه موز بخوریم تا لاغر شویم؟

آیا موز چاق می شود یا لاغر می شود؟  |  دکتر

حالا که می دانید موز چگونه می تواند به کاهش وزن و افزایش وزن کمک کند ، بیایید ببینیم چگونه می توانید از آن برای هر دو منظور استفاده کنید.به موز سرشار از فیبر است. خوردن موز به عنوان میان وعده یا غذا قبل از تمرین به تامین مواد مغذی مورد نیاز برای احساس سیری و طراوت کمک می کند.به

موز کالری بالایی دارد ، بنابراین خوردن موز یک روش قدیمی برای افزایش وزن است. بهترین راه برای افزودن موز به رژیم غذایی معمول افزایش وزن ، افزودن آن به اسموتی یا میلک شیک است.به

موز چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

موز علاوه بر احتمال افزایش وزن و کاهش وزن ، فواید دیگری برای سلامتی دارد.

  • موز حاوی پکتین و نشاسته پایدار است که تخلیه معده را به تأخیر می اندازد ، تحمل گلوکز را بهبود می بخشد و به تنظیم سطح گلوکز متوسط ​​کمک می کند. با این حال ، برای برنامه ریزی یک رژیم متعادل با موز برای دیابت ، همیشه با یک متخصص تغذیه مشورت کنیدبه
  • نشاسته پایدار در موز خام از هضم در روده کوچک جلوگیری می کند و برای تولید یک زنجیره کوتاه از اسیدهای چرب تخمیر می شود. این جریان خون را به روده بزرگ تحریک می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.
  • موز منبع غنی پتاسیم است. پتاسیم از قلب محافظت می کند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد ، به ویژه در زنان مسن.
  • ترکیبات فعال بیولوژیکی موجود در موز سلامت کلی را بهبود می بخشد. آنها شیوع بیماریهای دژنراتیو و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

دستور موز برای کاهش وزن

موز خرد شده ، یک لیوان شیر و یخ را در مخلوط کن بریزیدبه قسمتی از بستنی و4-5 بادام را اضافه کنیدبه مواد را مخلوط کنید تا مایع یکدست و غلیظ شودبه اسموتی را در لیوان ها بریزید و در صورت لزوم شکر را اضافه کنیدبه

همچنین می توانید طعم های مختلف بستنی را امتحان کنید و میوه های مختلف خشک شده مانند کشمش ، گردو و بادام هندی را برای افزایش غنی و ارزش غذایی شیک موز خود اضافه کنید. شیر حاصل از میلک شیک نه تنها خوشمزه است ، بلکه ارزش غذایی بالایی نیز دارد.

برای کاهش وزن چه زمانی باید موز بخورید؟

آیا موز چاق می شود یا لاغر می شود؟  |  دکتر

برای افزایش انرژی ، موز را به عنوان میان وعده صبح یا قبل از تمرین بخورید. می توانید یک موز متوسط ​​را به عنوان میان وعده در وعده صبحانه میل کنید تا متابولیسم بدن شما شروع شود و روحیه شما بالا برود.به

برای افزایش وزن روزانه به چند عدد موز نیاز دارید؟

موز یک محصول افزایش وزن نیست مگر اینکه با یک اسموتی یا مکمل پروتئینی برای افزایش کل کالری دریافتی ترکیب شود. ترکیب اسموتی موز با تمرینات ژیمناستیک به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

هضم شکر موز اگر در شب مصرف شود مشکل است. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن موز در شب توصیه نمی شودبه

اخرین حرف

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (عناصر کمیاب) است. این عناصر کمیاب به عنوان کوفاکتور (ترکیبات شیمیایی پروتئینی که فعالیت آنزیمی را برای آزادسازی انرژی تسریع می کند) در متابولیسم گلوکز و دریافت انرژی عمل می کنند. این به کاهش خطر چاقی و دیابت کمک می کند. موزهای رسیده و نارس دارای شاخص گلایسمیک پایین و شاخص سیری بالایی هستند. مطالعه انجام شده در اسپانیا نشان داد که رژیم غذایی با دادن انرژی کم نسبت به رژیم کم چرب موثرتر است دادن بالا

پیوندها:

https://www.stylecraze.com/articles/is-banana-a-weight-loss-or-a-weight-gain-fruit/

https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight

دیدگاهتان را بنویسید