آیا فصل بهار بر ورزشکاران تأثیر می گذارد؟



با فرا رسیدن فصل بهار احتمال کاهش انگیزه برای ورزش افزایش می یابد و در صورت ایجاد تغییراتی می توان با محدود کردن بهبود عملکرد و فعالیت بدنی ورزشکاران و علاقمندان به ورزش از این امر جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، ورزشکاران می توانند تغییراتی در برنامه ورزشی خود ایجاد کنند تا ورزش آنها متناسب با فصل باشد، زیرا با تغییر فصل احتمال کاهش انگیزه برای ورزش بیشتر می شود و در در این راستا می توان از روش های مختلف بدن استفاده کرد و با شرایطی سازگار شد که عادات ورزشی ترک نشود.

نکات انگیزشی برای تمرین بهاری

برنامه منظم خود را تغییر دهید؛ با شروع سال جدید و فرا رسیدن بهار می توانید برنامه ورزشی خود را به روز کنید، فعالیت های جدیدی انجام دهید و خود را برای رسیدن به اهداف ورزشی جدید به چالش بکشید تا بتوانید تمرینات قبلی را با سرعت بیشتری انجام دهید یا تکرارهای بیشتری را انجام دهید.

انجام ورزش در فضای باز

بر اساس این مقاله که توسط زهرا تمدون، متخصص پزشکی ورزشی توسط انجمن پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است: دیگر نیازی به ورزش در فضای بسته یا روی تردمیل ندارید. با بهبود آب و هوا، می توانید در فضای باز، مثلاً در پارک ها، ورزش کنید و در نتیجه از ورزش بیشتر لذت ببرید.

با یک گروه یا دوست تمرین کنید

از آنجایی که می توانید در بهار در فضای باز ورزش کنید، بهتر است گروهی از ورزشکاران را پیدا کنید و به آنها بپیوندید، بنابراین انگیزه بیشتری برای ادامه ورزش خواهید داشت.

از جملات انگیزشی استفاده کنید

جملات انرژی زا را روی دیوار یا آینه خانه قرار دهید و عکسی از خود در حال ورزش جلوی چشمانتان قرار دهید.

صبح را با یوگا شروع کنید

می توانید صبح ها به محض بلند شدن از رختخواب کمی یوگا انجام دهید، زیرا انجام این تمرینات به شما نشاط بیشتری می دهد.

انتهای پیام

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر