آیا شکر قهوه ای سالم است؟ – Healthyfoodforliving.com


منقضی شدن

پزشکان معمولاً هر نوع غذای قهوه ای را توصیه می کنند، چه نان، برنج یا شکر. گفته می شود که آنها دارای مزایای تغذیه ای هستند که غذاهای سفید فاقد آن هستند. با این حال، ما دریافتیم که اغلب اوقات، این مواد غذایی سالم ذکر شده چیزی جز تصورات غلط یا تاکتیک های بازاریابی نیستند.

در این مقاله، حقایق و افسانه‌ها را بررسی می‌کنیم تا به شما ایده روشنی از موضوع بسیار بحث برانگیز ارائه دهیم. او هست شکر قهوه ای سالم یا نه. اگر علاقه مندید بدانید دقیقاً چه چیزی مصرف می کنید یا در واقع چه چیزی مصرف می کنید، به خواندن ادامه دهید.

کمی در مورد شکر قهوه ای

شکر قهوه ای نوعی شکر است که با استفاده از آب نیشکر یا گاهی چغندر قند ایجاد می شود. در مورد شکر قهوه ای طبیعی، به دلیل وجود ملاس در شکر، رنگ خود را به دست می آورد. از سوی دیگر، برخی از شرکت ها روی شکر آب را با ملاس می پوشانند تا به شکر قهوه ای تبدیل شود.

شکر قهوه ای روشن از ۳.۵ درصد ملاس و شکر قهوه ای تیره حاوی ۶.۵ درصد ملاس است. با این حال، شکر قهوه‌ای تجاری ممکن است حاوی ۱۰ درصد ملاس باشد. مهم نیست که چگونه شکر تولید می شود، معمولاً از حدود ۸۵٪ ساکارز تشکیل شده است.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا برنج قهوه ای سالم است؟

انواع شکر قهوه ای

آیا شکر قهوه ای سالم تر است

بیشتر مردم از شکر قهوه ای روشن و تیره نیز آگاه هستند. اما در واقع، تفاوت های بسیار دیگری نیز وجود دارد. در زیر با انواع شکر قهوه ای موجود آشنا می شوید:

شکر قهوه ای طبیعی:

شکر قهوه ای طبیعی زمانی تشکیل می شود که ملاس طبیعی در مخلوط شکر متبلور نگهداری شود. این نوع شکر شیرین است، طعم کاراملی ملایمی دارد و به طور کلی موثرتر از شکر سفید است.

شکر قهوه ای روشن:

این نوع شکر معمولاً به صورت تجاری ساخته می شود که در آن شکر سفید را با ملاس می پوشانند تا رنگ و طعم شکر قهوه ای به آن بدهد. حدود ۳-۳.۵٪ ملاس اضافه شد. از این رو رنگ روشن است.

شکر قهوه ای تیره:

مشابه شکر قهوه ای روشن، این قند نیز از ترکیب ملاس در شکر آب تولید می شود. با این حال، درصد ملاس شامل ۶-۶.۵ است. بنابراین رنگ آن تیره تر و طعم آن قوی تر می شود.

شکر موسکووادو:

شکر باربادوس یا خندساری نیز شناخته می شود، نوع دیگری از شکر قهوه ای طبیعی است که کمترین فیلتراسیون را انجام می دهد.

موسکووادو به عنوان تیره ترین شکر قهوه ای شناخته می شود و دارای قوی ترین طعم و بافت مرطوب و شن مانند است.

این به این دلیل است که شکر به آرامی و به طور طبیعی در آفتاب خشک می شود که از خشک شدن ملاس جلوگیری می کند.

شکر دمرارا:

مشابه شکر موسکووادو، شکر دمرارا نیز یک قند قهوه ای طبیعی است. با این حال، این نوع شکر به صورت خشک شده سانتریفیوژ می شود که منجر به رنگ روشن تر و طعم ملایم کمتری می شود.

قند:

این شکر بسیار شبیه به demerara است زیرا آنها فرآیند بسیار مشابهی را طی می کنند. با این حال، توربینادو برای کمی بیشتر در سانتریفیوژ نگه داشته می شود. این باعث ایجاد طعم توربینادو می شود که بیشتر کاراملی و شبیه عسل است.

نمودار تغذیه

در اینجا ایده ای وجود دارد که یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای چه چیزی را می پوشاند:

  • ۱۷ کالری
  • ۱ میلی گرم سدیم
  • ۵ گرم کربوهیدرات
  • ۰ گرم چربی
  • ۰ گرم کلسترول
  • ۰ گرم پروتئین

فواید استفاده از شکر قهوه ای برای سلامتی

شکر قهوه ای روشن سالم است

در اینجا با فواید مختلف شکر قهوه ای آشنا می شوید:

۰۱. برای هضم غذا مفید است:

تغذیه ای که ملاس دارد به رفع مشکلات گوارشی کمک می کند. به عنوان مثال، اگر آب گرم، زنجبیل و شکر قهوه ای را مخلوط کنید، می توانید با یبوست مبارزه کنید.

۰۲. به کاهش وزن کمک می کند:

شکر قهوه ای نه تنها کالری کمتری نسبت به شکر آب دارد، بلکه وجود ملاس نیز به افزایش متابولیسم کمک می کند. ملاس همچنین به کاهش گرسنگی کمک می کند و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند.

۰۳. دردهای قاعدگی را برطرف می کند:

شکر قهوه ای حاوی پتاسیم است که به مبارزه با گرفتگی عضلات و تسکین درد کمک می کند. ما توصیه می کنیم شکر قهوه ای را با چای بابونه یا زنجبیل برای بهترین نتیجه مخلوط کنید.

۰۴. به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند:

عناصر موجود در شکر قهوه ای آن را دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد التهابی و ضد میکروبی می کند. از این رو، توانایی مبارزه با باکتری ها و عفونت های داخل بدن شما را دارد. به همین ترتیب، می‌توانید در هنگام بریدگی از شکر قهوه‌ای استفاده کنید تا از عفونت جلوگیری کنید و در عین حال روند بهبودی را افزایش دهید.

۰۵. با مشکلات تنفسی و آلرژی مبارزه می کند:

خواص ضد حساسیت موجود در این قند به مبارزه با آلرژی و انواع مختلف مشکلات تنفسی از جمله آسم کمک می کند.

۰۶. بهبود وضعیت پوست:

وجود ریزمغذی‌ها مانند اسید پانتوتنیک، نیاسین، ویتامین B6 و سایر مواد معدنی در شکر قهوه‌ای به داشتن پوستی سالم‌تر کمک می‌کند و به عنوان یک ماده ضد پیری عمل می‌کند. شما همچنین می توانید از آن در هنگام انجام اسکراب استفاده کنید. کمک می کند تا به آرامی منافذ مسدود شده و پوست مرده را پاک کنید بدون اینکه بیش از حد بر روی پوست شما خشن باشد.

۰۷. کمک بهبودی پس از زایمان:

شکر قهوه ای نه تنها به درمان گرفتگی و ناراحتی هایی که زنان در دوران بارداری احساس می کنند کمک می کند، بلکه به بهبودی پس از زایمان نیز کمک می کند. رطوبت را دوباره پر می کند، انرژی را تقویت می کند و به جلوگیری از کم خونی کمک می کند زیرا حاوی آهن است.

مضرات استفاده از شکر قهوه ای برای سلامتی

بیایید ایرادات را در اینجا پیدا کنیم –

آریتمی قلبی:

اگر از قند خون بالا رنج می برید، خوردن مقدار زیادی شکر قهوه ای می تواند بر ضربان قلب شما تأثیر بگذارد و باعث کم آبی، خستگی و ضربان قلب نامنظم شود. بنابراین، مصرف شما باید متوسط ​​باشد. ما همچنان پیشنهاد می کنیم قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید.

سطح قند خون را افزایش می دهد:

اگرچه کالری آن کارآمد است، اما همچنان می تواند مانند شکر سفید بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد. بنابراین افراد دیابتی باید در مصرف شکر قهوه ای احتیاط کنند.

مشتعل شدن:

مصرف بیش از حد قند منجر به تولید اسیدهای چرب در کبد می شود. التهاب زمانی رخ می دهد که بدن شما این اسیدهای چرب را هضم کند. بنابراین، اگر مقدار زیادی شکر قهوه ای مصرف کنید، در خطر التهاب مفاصل و عضلات قرار می گیرید.

استخوان های شما را ضعیف می کند:

شکر قهوه ای همچنین ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد و با کاهش تکثیر استئوبلاست ها به تشکیل استخوان آسیب برساند.

آیا شکر قهوه ای سالم است؟

آیا شکر قهوه ای سالم است؟

در مفهوم گسترده تر، مطمئناً سالم تر از شکر سفید است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. با این حال، درست مانند هر ماده دیگری که به طور طبیعی یافت نمی شود، دارای معایبی است – به خصوص زمانی که در مقادیر زیاد خورده شود.

به طور کلی، در حالی که توصیه می کنیم شکر سفید را به شکر قهوه ای تغییر دهید، همچنین به شما توصیه می کنیم در مورد میزان مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

آیا شکر قهوه ای وزن شما را افزایش می دهد؟

مطمئناً مانند شکر سفید باعث افزایش وزن شما نمی شود، اما در پایان روز، همچنان شکر است. بنابراین، اگر میزان مصرف شما زیاد باشد، اضافه وزن خواهید داشت.

کدام یک از شکر قهوه ای یا عسل سالم تر است؟

قند قهوه ای ارزش GI بیشتری نسبت به عسل دارد. این بدان معنی است که شکر قهوه ای قادر است سطح قند خون را سریعتر افزایش دهد. بنابراین، عسل سالم تر از شکر است.

چگونه بدون شکر شیرین کنم؟

به جای آن می توانید از عسل یا استویا استفاده کنید.

کلمات اخر

بنابراین، آیا شکر قهوه ای سالم است؟ پاسخ به این سوال یک بله یا خیر ساده نیست. بستگی به این دارد که چقدر غذا می خورید و آیا شرایط سلامتی دارید که با خوردن شکر بدتر می شود. اما به طور کلی، خوردن مقادیر متوسط ​​شکر قهوه ای هیچ ضرری ندارد.