آیا سبوس کشمش سالم است؟ حقیقت درست! – Healthyfoodforliving.com


منقضی شدن

آیا سعی می کنید برای بهبود تناسب اندام خود غذای سالم بخورید و در عین حال وزن کم کنید، اما به نظر نمی رسد که غلات صبحانه را حذف کنید؟ نگران نباشید، ما برای شما احساس می کنیم!

در حالی که به دنبال گزینه های سالم تر غلات هستید، احتمالاً غلات سبوس کشمش را انتخاب خواهید کرد که معمولاً اولین انتخاب برای غلات سالم است.

شاید دلیل سالم دانستن آن به خاطر نامش باشد. سبوس معمولا به عنوان یکی از سالم ترین غذاها شناخته می شود. با این حال، اگر متوجه شدید که می‌پرسید – آیا سبوس کشمش سالم است؟این مقاله برای شماست!

ما ترکیب غذایی، مضرات سبوس کشمش، و اینکه آیا این یک انتخاب غلات سالم برای شما است یا خیر را بررسی و تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. بنابراین، به خواندن ادامه دهید!

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: دارچین کشمش کره بادام زمینی

آیا کشمش مارک سالم است؟ مزایای سلامتی احتمالی

آیا کشمش مارک سالم است؟

این نوع غلات توسط شرکت های زیادی تولید می شود و اکثر این برندها حاوی حدود ۱۷۰ تا ۱۹۵ کالری در یک فنجان هستند. اکثر اینها ترکیب مشابهی از درشت مغذی ها دارند، اما در ترکیب مواد معدنی و ویتامین ها با هم تفاوت دارند.

با این حال، ما در مورد ارزش غذایی کلی تر سبوس کشمش بحث خواهیم کرد.

فیبر بالا:

غلات سبوس کشمش معمولاً حاوی حدود ۵ تا ۸ گرم فیبر در هر وعده هستند که حدود یک ششم ۳۰ گرم ارزش روزانه مورد نیاز یک فرد است.

فیبر معمولا از اجزای سبوس تشکیل شده است و برای سلامت روده بسیار مفید است. حرکات روده ما را تنظیم می کند و از یبوست جلوگیری می کند و در عین حال اثرات مثبتی بر سرطان روده بزرگ دارد.

علاوه بر این، خوردن یک کاسه غلات سبوس کشمش برای صبحانه به دلیل داشتن فیبر، شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. این فرآیند همچنین از افت گلوکز خون در طول وعده های غذایی جلوگیری می کند و همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

اگر به اندازه کافی خوب نیست، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بهتر است از غلات سبوس دار استفاده کنید زیرا با سیر نگه داشتن ما برای مدت طولانی تری اشتهای ما را سیر می کند. علاوه بر این، ما را از خوردن هر گونه تنقلات ناسالم در بین وعده های غذایی باز می دارد.

منبع خوب ریزمغذی ها:

یک فنجان سبوس کشمش می تواند حاوی انواع ریزمغذی ها از جمله ویتامین ها و مواد معدنی باشد. و همه ما می دانیم که این ریزمغذی هر روز چقدر برای بدن ما اهمیت دارد.

با این حال، این ویتامین ها و مواد معدنی به وسیله طبیعی اضافه نمی شوند، بلکه از طریق غنی سازی در غذا وجود دارند. این بدان معناست که این مواد مغذی به نفع آنها به محصول نهایی اضافه شده است.

تعداد فزاینده ای از مردم در سراسر جهان فاقد ریزمغذی های ضروری هستند و به دلیل کمبود آنها از بیماری های مختلفی رنج می برند. این باعث می شود غلات مانند سبوس کشمش راهی راحت تر و موثرتر برای افزایش محتوای ریز مغذی روزانه در سیستم ما باشد.

این ویتامین ها و مواد معدنی می تواند شامل آهن، کلسیم و انواع ویتامین ها از جمله ویتامین A، D، E و C باشد. کمبود این مواد مغذی در رژیم غذایی ما برای مدت طولانی می تواند منجر به کم خونی فقر آهن و تحلیل استخوان شود. مسائل مربوط به تراکم و مشکلات پوستی از جمله این موارد هستند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا اسموتی تروپیکانا سالم است؟

مضرات سبوس کشمش:

سبوس کشمش برای کاهش وزن مفید است

مانند هر چیز دیگری در زندگی، قبل از قضاوت باید عیوب را در نظر بگیریم. سبوس کشمش، علیرغم فوایدی که دارد، دارای معایبی است که در زیر به آنها اشاره می شود.

محتوای سدیم:

یک فنجان سبوس کشمش می تواند تا ۲۲۸ میلی گرم سدیم داشته باشد. این حدود ۱۵ درصد از ارزش روزانه را نشان می دهد و ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم را برای افراد عادی محدود می کند.

مصرف زیاد غذاهای حاوی سدیم می تواند تأثیر منفی بر بدن ما داشته باشد زیرا با افزایش فشار خون مرتبط است. فشار خون بالا مداوم می تواند به قلب ما فشار وارد کند و احتمالاً خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: پودینگ نان کشمشی کدو تنبل

قند بالا:

بر کسی پوشیده نیست که غلات اغلب سرشار از قند هستند و این می تواند تأثیر تمام فواید تغذیه ای سبوس کشمش را در هر وعده کاهش دهد.

هر وعده سبوس کشمش می تواند تا ۲۰ گرم شکر داشته باشد که معادل ۵ قاشق چایخوری شکر است. طبق گفته انجمن سلامت آمریکا، زنان باید مصرف شکر خود را به ۶ قاشق چایخوری محدود کنند که حدود ۲۵ گرم یا کمتر است. در همان زمان، مردان باید حدود ۹ قاشق چایخوری شکر اضافه شده در روز بخورند.

از آنجایی که یک وعده سبوس کشمش می تواند نصف مقدار توصیه شده روزانه را شامل شود، این بدان معناست که احتمال مصرف بیش از حد شکر را افزایش می دهد. خوردن مقادیر زیاد شکر در طول روز خطر ابتلا به بیماری های مرتبط را افزایش می دهد.

محتوای قند بالا در رژیم غذایی احتمالاً خطر چاقی و بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ را که در سراسر جهان شایع هستند، افزایش می دهد. علاوه بر این، خوردن بیش از حد قند نیز به احتمال زیاد منجر به پوسیدگی دندان می شود.

علاوه بر این، گاهی اوقات، ادعاهای بهداشتی در مورد غلات مانند سبوس کشمش می تواند گمراه کننده باشد و می تواند نوعی تاکتیک بازاریابی برای کسب درآمد بیشتر باشد. صرف نظر از این، ممکن است این بدان معنا باشد که وعده غذایی می تواند بیش از مقدار ذکر شده قند داشته باشد که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

سبوس کشمش حاوی بسیاری از منابع غذایی خوب از جمله فیبر و درشت مغذی‌ها است. با این حال، این به اصطلاح ارزش های غذایی می تواند اشتباه باشد یا به دلیل محتوای قند بالا خنثی شود.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا لیموناد سالم است؟

سوالات متداول (سؤالات متداول)

آیا سبوس کشمش در موارد یبوست کمک می کند؟

از آنجایی که سبوس کشمش سرشار از فیبر است، می تواند به درمان یبوست کمک کند.

آیا خوردن سبوس کشمش برای کاهش وزن مفید است؟

این یک ماده ایده آل برای گنجاندن در رژیم غذایی کاهش وزن شما نیست زیرا سرشار از قند و سدیم است.

کدام سبوس کشمش کمترین قند را دارد؟

سبوس کشمش ارگانیک مزرعه Cascadian دارای کمترین میزان شکر است زیرا حاوی ۱۳ گرم شکر در هر وعده است.

نتیجه

جذب غذاهایی مانند سبوس کشمش که معمولاً مغذی هستند، آسان است. اما برای تصمیم گیری آیا سبوس کشمش سالم است؟ یا نه، باید مزایا و معایب را در نظر بگیریم.

با این حال، این ارزش های غذایی سبوس کشمش را می توان با افزایش محتوای قند خنثی کرد. بنابراین، وقتی نوبت به انتخاب یک گزینه صبحانه می رسد، برچسب تغذیه را با یک دانه نمک همراه کنید.

خوردن سبوس کشمش به عنوان یک گزینه سالم تر در مقایسه با سایر غلات هر از گاهی قابل قبول است. با این حال، مصرف منظم روزانه ممکن است عاقلانه ترین انتخاب نباشد.