آیا سالاد سزار سالم است؟ – Healthyfoodforliving.com


منقضی شدن

بسیاری از رستوران ها از سالاد سزار به عنوان یک غذای جانبی معمولی استفاده می کنند. طعم، بافت و رنگ فوق‌العاده آن باعث محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم شده است. اما فقط به این دلیل که چیزی خوب به نظر می رسد و طعم آن خوشمزه است، لزوماً به این معنی نیست که برای شما خوب است. بنابراین، چگونه می دانید که آیا این مورد برای قدرت سزار است؟

اگر این غذا را به طور منظم مصرف می کنید، ممکن است از خود بپرسید: آیا سالاد سزار سالم است؟ شاید برای این سوال پاسخ های مختلفی پیدا کرده باشید که همیشه شما را سردرگم کرده است.

خوب، ما اینجا هستیم تا سردرگمی شما را برطرف کنیم و به سوال شما در مورد سالم بودن یا نبودن سالاد سزار برای همیشه پاسخ دهیم.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا شام های یخ زده سالم هستند؟

پس زمینه سالاد سزار

آیا سالاد سزار برای کاهش وزن مفید است؟

برخی معتقدند که کلمه سزار در اختیار سزار از امپراتور روم جولیوس سزار گرفته شده است. اما این تصور اشتباهی است. نام آن از مخترع آن، سزار کاردینی، یک مهاجر در آمریکا گرفته شده است.

او بود که در ساعات اوج مصرف در رستورانش شروع به کار کرد. سزار همه مواد را روی میزهای شام ریخت تا برای مشتریانش جذاب باشد.

تعجب خواهید کرد اگر بدانید سزار کاردینی از آنچوی برای تهیه سالاد سزار استفاده نکرد، اما سرآشپزها بعداً آنها را برای تهیه نسخه خود اضافه کردند. کاردینی بیشتر از سس ایتالیایی در سالاد خود استفاده می‌کرد، اما امروزه، سرآشپزها از آن پیروی نمی‌کنند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا عسل فندق سالم است؟

چه چیزی سالاد سزار را خاص می کند؟

سالاد سزار یکی از سالادهای پر مصرف و پرطرفدار است. طعم های زیادی از یک وعده سالاد سزار به طور همزمان پیدا خواهید کرد، مانند تند، دودی، شور، اومامی مانند و خامه ای.

به علاوه، نان تست و کاهو به شما یک غذای رضایت بخش می دهد. سالاد سزار به راحتی در خانه تهیه می شود. برای افزایش طعم سالاد سزار می توان انواع مختلف سس اضافه کرد.

همه این ویژگی ها در کنار مواد تازه استفاده شده و ظاهر رنگارنگ آن ها، چیزی است که آنها را برای همه جذاب می کند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا پوره سیب زمینی سالم است؟

آیا سالاد سزار سالم است؟

آیا سالاد سزار سالم است؟

تاثیر سالاد سزار بر سلامتی شما بستگی به نحوه تهیه آن و استفاده از مواد رویه دارد.

سالاد سزار اگر درست تهیه شود می تواند برای شما عالی باشد. اما اگر از محصولات پرچرب زیاد در سالاد سزار خود استفاده کنید، می تواند مضر باشد.

اگر سالاد سزار سرشار از پروتئین های مناسب، کربوهیدرات های سالم، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی باشد، بدون شک سالاد سزار سالم است. در حالی که اگر چربی های ناسالم، سدیم و قند زیاد باشد، برای سلامتی شما مضر است.

بنابراین، بستگی به شما دارد که کدام نسخه از سالاد سزار را دریافت کنید.

مواد لازم در سالاد سزار کلاسیک

می توانید هر تعداد موادی که دوست دارید اضافه کنید، اما دستور العمل کلاسیک سالاد سزار یکسان است. این سالاد کلاسیک سزار عمدتا در رستوران ها سرو می شود و مردم در مناسبت ها آن را درست می کنند.

مواد تشکیل دهنده این سالاد سزار کلاسیک عبارتند از:

  • کاهو
  • آنچوی
  • گیلاس
  • سیر
  • باگت یا نان تست
  • خردل دیژون
  • زرده
  • نمک
  • پنیر پارمزان
  • روغن سبزیجات
  • روغن زیتون
  • فلفل سیاه
  • سس ووسترشر

اینها مواد اولیه ای هستند که برای تهیه سالاد سزار کلاسیک استفاده می شوند. می توانید ببینید که برخی از موارد برای شما مناسب هستند و برخی برای شما مضر هستند.

مخلوط سالاد سزار سفید

یکی از چیزهایی که سالاد سزار را خوش طعم می کند چاشنی آن است. با این حال، اگر مراقب نباشید، سس می تواند مشکلات زیادی برای سلامتی شما ایجاد کند. از این رو به مضرات برخی از مواد به کار رفته در تهیه سالاد سزار سنتی و جایگزین های آن اشاره می کنیم.

تخم مرغ:

به طور کلی، همه می دانند که تخم مرغ منبع عالی پروتئین و سایر مواد مغذی است. اما وقتی یک تخم مرغ خام را به سالاد سزار اضافه کنید، می تواند باعث سالمونلا شود.

علاوه بر این، زرده تخم مرغ دارای سطح بالایی از کلسترول است که برای بدن شما مشکل ایجاد می کند، زیرا کلسترول بالا در خون منجر به بسیاری از بیماری های کشنده می شود.

بنابراین توصیه می شود از تخم مرغ پاستوریزه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های جدی استفاده کنید.

برای غلیظ کردن سالاد سزار می توانید از آن استفاده کنید نشاسته ذرت به جای زرده تخم مرغ، یک ماده عالی برای تهیه سس سالاد غلیظ تر است.

نمک:

سالاد سزار کلاسیک مملو از سدیم است و بیشتر آن از نمک و سایر مواد تشکیل می شود.

نمک منبع مهم سدیم برای بدن شما است. مصرف کم سدیم می تواند عملکرد تیروئید را مختل کند و مصرف بیش از حد سدیم می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

پس بهتر است از مقدار مناسب نمک استفاده کنید تا دچار این مشکلات سلامتی نشوید.

روغن سبزیجات:

مانند کره، روغن نباتی منبع بالایی از LDL است که کلسترول بد برای بدن شماست. شما می توانید استفاده کنید روغن دانه کنجد، روغن زیتون یا روغن بذر کتان به عنوان جایگزینی برای روغن نباتی. این غذاها برای سلامتی شما مفید هستند و احساس سنگینی و نفخ ناشی از خوردن غذاهای تهیه شده با روغن نباتی را به شما نمی دهند.

روغن زیتون:

استفاده از روغن زیتون در سالاد سزار عوارض جدی ندارد. روغن زیتون حاوی چربی های غیر اشباع و سالم است که برای سلامتی شما مفید است.

علاوه بر این، زیتون وزن شما را افزایش نمی دهد. سرشار از آنتی اکسیدان است و عملکرد ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد باکتریایی دارد. از شما در برابر بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و سکته محافظت می کند.

بنابراین، نیازی به جایگزینی روغن زیتون با چیز دیگری نیست زیرا در حال حاضر برای سلامتی شما بسیار مفید است.

دیژون رتریور:

خردل دیژون حاوی ویتامین ها یا مواد معدنی ضروری نیست. کالری کمی دارد اما سدیم بالایی دارد و سدیم بالا منجر به فشار خون بالا می شود.

می توانید از آن به عنوان جایگزین خردل دیژون استفاده کنید خردل زردکالری و سدیم کمی دارد.

آنچوی:

آنچوی به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود. آنها حاوی بسیاری از مواد معدنی ضروری و ویتامین های مورد نیاز برای توسعه سلامت شما هستند. آنچوی همچنین منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ است که عملکرد قلب و مغز را بهبود می بخشد.

با این حال، آنچوی سرشار از سدیم است و همچنین می تواند آلوده شود. بنابراین هنگام استفاده از آن بسیار مراقب باشید.

فلفل سیاه:

کاغذ سیاه سرشار از منگنز است و منگنز به متابولیسم، بهبود زخم و سلامت استخوان کمک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان و دارای عملکرد ضد التهابی است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فلفل سیاه به رشد و بهبود عملکرد مغز، کنترل سطح قند خون و کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

علاوه بر این، فلفل سیاه برای سلامت روده شما مفید است و دارای خواص تسکین دهنده درد است.

لازم نیست نگران اضافه کردن فلفل سیاه به سالاد سزار با این همه خواص مفید باشید.

سیر:

همه ما از تمام راه هایی که سیر به بدن کمک می کند آگاه هستیم. این به ما کمک می کند تا با میکروارگانیسم های مضر مبارزه کنیم.

سیر همچنین می تواند به درمان سرماخوردگی، کاهش فشار خون، کاهش خطر بیماری قلبی، حذف سموم از بدن و بهبود سلامت استخوان ها کمک کند.

بنابراین، ممکن است افزودن سیر به سالاد سزار مفید باشد.

خرید لباس از فروشگاه:

سس های سالاد سزار مارک فروشگاهی دارای چربی و کالری بالایی هستند. بنابراین، بهتر است ماریناد را در خانه درست کنید.

تاپینگ سالاد سزار

او هر روز با سلامتی سالاد سزار می خورد

رویه های سالاد سزار طعم مضاعفی به آن می بخشد و ارزش غذایی آن را افزایش می دهد. اما همه مواد موجود در سالاد سزار آنقدر که فکر می کنید سالم نیستند.

بنابراین در اینجا آمده است که چگونه برخی از افزودنی ها می توانند برای شما مضر باشند و چگونه می توانید از آنها به طور سالم استفاده کنید.

کروتون ها:

نان تست موجود در سالاد سزار همان چیزی است که شما را ترد می کند. و چه کسی غذاهایی را که از نان تهیه می شود دوست ندارد؟ اما اغلب نان تست از گندم تصفیه شده یا آرد تصفیه شده تهیه می شود.

خوردن آرد تصفیه شده برای مدت طولانی منجر به التهاب، افزایش سطح قند خون می شود که در نهایت منجر به دیابت نوع ۲ می شود.

بنابراین، به جای نان تست، می توانید از آن استفاده کنید سبزیجات بوداده، نخود، دانه های بوداده، آجیل بوداده، چیپس کلم پیچو به عنوان یک امتیاز، از آنجایی که این یک منبع غذایی عالی است، طعم سالاد سزار شما را افزایش داده و افزایش می دهد.

با این حال، اگر قصد استفاده از نان تست را دارید، بهتر است از گندم کامل برای تهیه آن استفاده کنید. به شما ویتامین می دهد و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

عصاره:

کره هرگز برای سلامتی شما مفید نیست. مطمئناً می تواند طعم غذای شما را بهتر کند، اما کره معمولی عروق شما را مسدود می کند.

می توانید از کره به عنوان جایگزین استفاده کنید روغن زیتون یا روغن آفتابگردانمنبع عالی HDL و کلسترول خوب است. همچنین می توانید به جای کره لبنیات از سس سیب یا کره های آجیل برای کاهش کالری در سالاد خود استفاده کنید.

مرغ:

خواهید دید که بسیاری از رستوران ها از مکعب یا تکه های مرغ در سالاد سزار خود استفاده می کنند. احتمالاً وقتی سالاد سزار خود را در خانه درست می‌کنید، این کار را نیز انجام داده‌اید.

با این حال، خمیر غلیظ و سرخ کردن مرغ آن را بسیار ناسالم می کند. مرغ سرخ کردنی آن را پر از چربی های ترانس می کند که منجر به بیماری عروق کرونر، دیابت، چاقی و حتی ممکن است باعث برخی از انواع سرطان شود.

اگر می خواهید مرغ را به سالاد سزار خود اضافه کنید، بهتر است آن را روی یک سالاد قرار دهید کباب یا باربیکیو با آنها. مرغ کبابی یا کبابی طعم بیشتری به سالاد شما می بخشد و سطح تغذیه آن را افزایش می دهد.

پنیر پارمزان:

به طور کلی، همه می گویند که پنیر برای سلامتی شما وحشتناک است، اما این همیشه درست نیست.

پنیر پارمزان سرشار از پروتئین و ریزمغذی ها است و حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است. همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و غیره است.

اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید، خبر خوب این است که پنیر پارمزان بدون لاکتوز است، حتی اگر از شیر تهیه شود.

در نتیجه می توانید بدون نگرانی پنیر پارمزان را به سالاد سزار خود اضافه کنید.

ماده اصلی: کاهو

از آنجایی که محصول اصلی مورد استفاده در سالاد سزار کاهو است، طبیعی است که به این فکر کنید که آیا کاهویی که در سالاد ما استفاده می کنید برای شما مفید است یا خیر.

همه معمولا از کاهوی رومی برای تهیه سالاد سزار استفاده می کنند. این نوع کاهو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای بدن شما مهم است.

یکی دیگر از انواع رایج کاهو، کاهوی آیسبرگ است. نسبت به کاهوی رومی از نظر تغذیه کمتر است و بافت آن باعث جذب روغن و خیس شدن آن می شود.

بنابراین، به عنوان یک توصیه، از فرم استفاده کنید کاهو در سالاد سزار به جای کاهو یخ.

داوری

پس از تجزیه و تحلیل همه اینها، ما معتقدیم که تشخیص سالم بودن یا نبودن سالاد سزار بر اساس دستور پخت شما بی خطر است. این دستور پخت سنتی و معمولی سالاد سزار دارای مواد بسیار خوبی است، اما اگر تعدادی دیگر را اصلاح کنید، به کارتان خواهد آمد.

مواد اضافی که سالاد سزار را حتی سالم تر می کند

  • ماهی یا مرغ کبابی در ترکیب سالاد سزار شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.
  • افزودن سبزیجات برگ‌دار مختلف مانند اسفناج و کلم پیچ در سالاد، آن را مغذی‌تر می‌کند.
  • سبزیجات، هویج، خیار، کلم بروکلی، گوجه فرنگی یا برگ های دلمه ای را برای افزایش طعم و نشاط اضافه کنید.
  • لوبیا و آووکادو سالاد سزار شما را خوشمزه تر و سالم تر می کند.
  • در صورت امکان سعی کنید آجیل و میوه های تازه را به سالاد سزار خود اضافه کنید.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

نام سالاد سزار از کجا آمده است؟

بر خلاف تصور عمومی، از مخترع آن سزار کاردینی آمده است.

مواد مغذی سالاد سزار چیست؟

دارای چربی و سدیم زیاد، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی متوسط ​​و پروتئین بسیار کم است.

آیا سالاد سزار برای بدن من مفید است؟

این بستگی به نحوه تهیه آن دارد. اگر محصولات چربی ترانس خود را کم نگه دارید و از مواد سالم استفاده کنید، ممکن است حاوی مواد مغذی خوبی باشند.

سالاد سزار چه تاثیری بر سلامتی من دارد؟

این سالاد می تواند باعث بیماری قلبی و فشار خون بالا شود.

آیا راهی برای سالم کردن سالاد سزار وجود دارد؟

اگر مقداری مواد سالم اضافی مانند سبزیجات، آجیل و میوه های بیشتر اضافه کنید و از شر عناصر مضر خلاص شوید، می توانید آن را سالم کنید.

کلمات اخر

آیا سالاد سزار سالم است؟ نه همه آنها. جایگزین سالم ما را دنبال کنید و نسخه سالم سالاد سزار را درست کنید. تنها در چند هفته، تمام مزایای سلامتی را خواهید دید.

علاوه بر این، برای تهیه یک نسخه سالم از سالاد سزار، لازم نیست یک سرآشپز حرفه ای باشید. می توانید آن را در خانه با موادی که همیشه در کمدتان هستند درست کنید.

پس دیگه منتظر نباش یک سالاد سزار سالم برای خود و خانواده تان درست کنید و همه نتایج خوب را ببینید.