آیا رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهی بسیار محدود است. این نوع رژیم غذایی همه محصولات با منشاء حیوانی ، حتی لبنیات را حذف می کند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. با این نوع رژیم غذایی ، مردم مجاز به خوردن مقدار مناسب سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها هستند.

سایر غذاها ، از جمله غلات ، حبوبات و قارچ ، در این رژیم به مقدار متعادل مصرف می شوند. علاوه بر این ، این رژیم غذایی هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده را ممنوع می کند.

به دلیل این محدودیت ها بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی معتقدند که این رژیم دارای خطرات است و فرد از کمبود مواد مغذی رنج می برد ، در حالی که برخی دیگر معتقدند رژیم میوه یک رژیم کاملا مناسب برای تناسب اندام و کاهش وزن است. در ادامه مقاله ما به طور کامل با رژیم میوه آشنا می شویم.

هیچ رژیم غذایی خاصی برای میوه ها وجود ندارد ، علاوه بر این ، هیچ تعریف خاصی از رژیم غذایی میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند ، از 70 تا 80 درصد کالری روزانه از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه ای خطرات خود را دارد که یکی از مهمترین آنها تغذیه نامناسب است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه ای انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم میوه را بدون آسیب رساندن به سلامتی یا کمبود مواد مغذی ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

وقتی میوه ها به اندازه کافی خورده شوند ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه:

• میوه ها حاوی فیبر هستند که به کاهش کلسترول و حرکات منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های سرشار از فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، خربزه و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه ها ، مانند انبه ، منابع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطر رژیم غذایی میوه ای

رژیم غذایی خطرناک چیست؟

رژیم غذایی میوه فاقد برخی از مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن است ، از جمله:

• پروتئین ها
• چربی
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا -3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات تغذیه میوه است. اگرچه بعد از انتخاب رژیم میوه می توانید روزانه مقداری آجیل و آجیل بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن را تامین نمی کند.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 ، میزان مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه منجر به مشکلاتی می شود ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی که منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

با توجه به محدودیت های اعمال شده بر رژیم غذایی میوه ، تغذیه نامناسب یک نگرانی بسیار بزرگ است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند ذخیره مواد مغذی را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم غذایی میوه ای باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در رژیم میوه این است که میزان قند بالایی دارد ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد مستعد دیابت و افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی که مقاومت به انسولین دارند طراحی شده است. مفید نیست

هیچ قاعده ای در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بنابراین کمبود مواد مغذی در رژیم میوه جبران می شود.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، آن را به تدریج شروع کنید. تغییر رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی را کنار گذاشته و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای این کار ، غذاهای زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات با منشاء حیوانی
• غلات
محصولات فرآوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• میوه های خام
• آجیل و آجیل
• غلات
• سبزیجات

با شروع رژیم میوه ، شما می توانید انواع میوه ها را در سه وعده مصرف کنید و می توانید غذاهای سبک تر را در مقادیر بیشتر بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه مناسب را از بین آنها انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های ترش مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های شیرین مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای مانند کدو
• طالبی و خربزه
• میوه هایی که در گروه سبزیجات مانند خیار و فلفل دلمه ای نیز وجود دارد

نوشیدنی های توصیه شده برای این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر: فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی – همچنین یکی از مهمترین مسائل در سلامتی است. رژیم میوه ای باعث کاهش انرژی می شود و انرژی کافی برای ورزش برای شما باقی نمی گذارد. اگر این وضعیت را دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید و انرژی بدن را کاهش دهید – یک مسئله بسیار مهم.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از آنهاست: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود یا انتخاب یک شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هر چه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم باعث کاهش اثر دارو یا بدتر شدن وضعیت می شود.

برای کاهش وزن به چه میوه هایی نیاز دارید؟

میوه یک میان وعده سالم غنی از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، میوه کم کالری و فیبر بالایی دارد که برای کاهش وزن بسیار مفید است. در واقع خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که برای کاهش وزن بسیار مفید هستند:

گریپ فروت

گریپ فروت – یکی از مهمترین میوه ها برای کاهش وزن ؛ نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه ویتامین A را تأمین می کند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که شاخص گلیسمی پایینی دارد ، به این معنی که دیرتر وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش و حفظ وزن کمک می کند.
مطالعات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش قابل توجه کالری و وزن بدن در 12 هفته می شود و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب یک میوه کم کالری و دارای فیبر بالا است ، هر سیب بزرگ حاوی 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه ای مانند سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه کمتر احتمال دارد در طول روز غذا بخورید. لازم به ذکر است که سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات سیر کننده است. بهتر است میوه سیب را به طور کامل بخورید تا اینکه برای کاهش اشتها فقط آب آن را بنوشید.

انواع مختلف توت

توت ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف وعده بلوبری (74 گرم) فقط 42 کالری دارد ، در حالی که 12 درصد ویتامین C و منیزیم و 18 درصد ویتامین K مورد نیاز روزانه را تأمین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر رژیمی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز در روز است.

توت ها اشباع می شوند ، علاوه بر این ، استفاده از این میوه ها باعث کاهش کلسترول و فشار خون و کاهش التهاب می شود که در کاهش همه این عوامل برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

آلو سنگی یا میوه ای

میوه های استخوانی یا آلو میوه های فصلی هستند که نمونه های آن عبارتند از: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند گزینه های مناسبی هستند.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، اسید فولیک و فیبر است و فواید سلامتی بسیار دیگری نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و همچنین کاهش اندازه دور کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است و این میوه حاوی فیبر زیادی است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگی

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، بنابراین میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتا کاروتن و لیکوپن است. هندوانه – میوه دیگری شبیه به خربزه.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را به صورت متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. همچنین ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار سیر کننده هستند ، اما اکثر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند و پرتقال کامل بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در روند کاهش وزن بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص قند خون پایین در موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن کمک می کند – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز یک موز بخورند ، قند و کلسترول خون به میزان زیادی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، کاهش وزن از موز یک میوه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید