آیا بیش از حد غذا می خورید تا غذا را هدر ندهید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر به این معنی باشد که احساس سیری بیش از حد و پرخوری می کنید؟

اگر شما هم مانند من بیش از 60 سال دارید ، با نسلی از افراد بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده بود که باید بشقاب را تمیز کنید زیرا کودکان در چین ، آپالاچی ها یا بیوفرا از گرسنگی گرسنه هستند.

شاید والدین شما یا دیگر بزرگسالان با پیوستن به باشگاه به اصطلاح “صفحات تمیز” سعی کرده اند شما را به خوردن غذا وادار کنند. به دلایلی نامعلوم آنها متحجر شده اند که اگر همه چیز را که به شما داده شده نخورید ، می توانید از گرسنگی بمیرید!

مشکل این است که نیم قرن بعد ، بسیاری از ما در بخش بالای 60 سال همچنان این افسانه را با خود حمل می کنیم. ما به دلیل “هدر دادن” غذا ، یعنی نخوردن همه چیز در بشقاب خود ، و گاهی اوقات مجبور به دور ریختن غذا احساس گناه می کنیم.

من طرفدار خرج کردن چیزی نیستم ، اما قرار دادن غذا در بدن هنگامی که به اندازه کافی غذا خورده اید بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن ، بدن خود را با سطل زباله جایگزین می کنید!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای داشتن وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت احتیاج دارید سیگنال های گرسنگی به شما می دهد و سپس پیامی را به مغز شما می فرستد تا به شما بگوید به اندازه کافی مصرف کرده اید. اگر به این سیگنال های بدن گوش دهید ، پرخوری نخواهید کرد و وزن سالم خود را حفظ خواهید کرد.

اما اکثر ما اینطور نیستیم. ما به دلایل مختلف غیر از گرسنگی غذا می خوریم و وقتی کمی بدن سیر می شود ، دست از غذا نمی کشیم.

دلیل اینکه اکثر مشتریان من دلیل عدم تمایل به غذا خوردن در زمانی که بدنشان سیر است را به اشتراک می گذارند این است که آنها خرج کردن غذا را اشتباه می دانند. این چیزی است که والدین آنها به آنها آموختند.

این دیدگاه نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. اما به دلیل برخی برنامه هایی که توسط مراقبین شما در جوانی انجام شده اید ، احساس می کنید مجبور هستید غذاهای مورد نیاز خود را به بدن خود اضافه کنید. همه اینها به این دلیل است که فکر می کنید بردن آن به سطل زباله اشتباه است؟

فرض کنید شما این توصیه را دنبال می کنید. شما تمام غذاهای موجود در بشقاب خود را دائما می خورید و بدن شما کالری های اضافی را به شکل چربی ذخیره می کند. احساس می کنید پر شده اید. اوف اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن اضافه می کنید و خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و بسیاری از بیماری های دیگر مربوط به چاقی را افزایش می دهید.

حالا به این فکر کنید که در این سناریو واقعا چه چیزی اشتباه است: دور ریختن غذاهایی که بدن شما به آنها احتیاج ندارد ، یا خوردن آن به ضرر سلامتی شما؟

این یک سوال پیچیده نیست. پاسخ ساده است.

اما آن بچه های فقیر گرسنه چطور؟ با این وجود آنها هرگز غذای باقی مانده شما را دریافت نمی کنند؟ با خوردن این غذای اضافی ، به کسی کمک نمی کنید. و داری به خودت آسیب میزنی

در ایالات متحده ، اکثر رستوران ها قسمت های مسخره ای بزرگ سرو می کنند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی خواهد بود. در رستوران ها ، چون مردم هزینه غذا را مستقیماً می پردازند ، مردم حتی بیشتر مجبور می شوند غذا بخورند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ احساس سیری بیش از حد می کنید و به مرور زمان اندازه کمر خود را افزایش می دهید.

زمان هایی پیش می آید که باید غذا را هدر دهید. با این مسئله کنار بیایید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از ادامه خوردن در زمانی است که بدن شما به اندازه کافی غذا خورده است.

برخی از ما به سختی می توانیم باورهای خود را در مورد صرف غذا تغییر دهیم. ما به این دیدگاه پایبند هستیم حتی در بیشتر زندگی خود به آن تردید نداریم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را از دست بدهید و از آنها اجتناب کنید ، من شما را تشویق می کنم که در باورهایی که در کودکی داشتید تجدید نظر کنید. آنها آن زمان منطقی نبودند و اکنون نیز منطقی نیستند.

بنابراین چگونه می توان از “هدر دادن” غذا جلوگیری کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

غذای کمتری را در یک بشقاب بگذارید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. وقتی هنوز گرسنه هستید می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.

وقتی کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید

اگر در رستوران هستید ، وقتی سیر شدید غذا را متوقف کنید و بقیه را به خانه ببرید. بیشتر غذاهای باقی مانده روز بعد عالی هستند. برخی افراد نیمی از سهم خود را قبل از غذا بسته بندی می کنند تا وسوسه پرخوری نشوند.

غذای باقیمانده را به کسی در خیابان بدهید

اگر در شهر سفر می کنید و یخچال ندارید ، می توانید غذای باقی مانده را بسته بندی کرده و به گرسنگان خیابان بدهید.

فکر

دفعه بعد که فکر می کنید به جای هدر دادن غذا باید به خوردن ادامه دهید ، به خود بگویید: “اگر من غذایی بخورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و به صورت چربی ذخیره می شود ، بدتر از انداختن غذا در سطل زباله است. ”

آیا بیش از حد غذا می خورید تا غذا را هدر ندهید؟ چه پیامهایی از دوران کودکی هنوز بر نحوه غذا خوردن شما در دهه 60 زندگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً هرگونه استراتژی که به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کرده است ، به اشتراک بگذارید.