آیا باید مهارت های غذایی خود را تنظیم کنید؟


زمان خواندن: 4 دقایق

در مورد غذا ، بسیاری گاری را نزدیک اسب گذاشتند. به عبارت دیگر ، آنها قبل از توجه و توجه به نحوه غذا خوردن خود بر آنچه که باید بخورند تمرکز می کنند. برای استفاده از یک قیاس دیگر ، مانند این است که تصمیم بگیرید قبل از ساختن خانه چه مبلمانی را در خانه بگذارید.

این الگویی است که بارها و بارها می بینم. برخی از افراد بر بهبود رژیم غذایی خود تمرکز می کنند زیرا می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا سطح قند خون هستند ، اما معلوم می شود که آنها وعده های غذایی را حذف می کنند ، بی پروا می چرند یا خود را در چرخه رژیم غذایی یویو قرار می دهند.

برای رسیدن به جایی که غذای خود را دوست دارید ، اما شما نیز شما را دوست دارد – از نظر تأمین نیازهای سوختی بدن و نیاز به لذت بردن از غذا – تمرکز کمتری بر روی چیزها و بیشتر بر نحوه نیاز دارد. این ممکن است در فرهنگ رژیم غذایی مدرن غیر منطقی به نظر برسد ، اما یادگیری گوش دادن و اعتماد به عقل بدن در مورد آنچه که نیاز دارد واقعاً بصری است. خوشبختانه سه اصل اساسی وجود دارد که به شما در بهبود ارتباط با غذا کمک می کند: صلاحیت در خوردن ، خوردن بصری و خوردن دقیق.

صلاحیت در غذا

شایستگی در تغذیه فرزندان متخصص تغذیه ثبت شده الینا ساتر ، RD ، MS ، LCSW ، و در کتاب خود “اسرار تغذیه یک خانواده سالم: نحوه تغذیه مناسب ، نحوه پرورش غذای خوب ، نحوه پخت و پز” و در وب سایت خود آورده شده است. چند سال پیش وقتی برای مقاله ای با ساتر مصاحبه کردم ، از او خواستم بزرگترین تصور غلط مردم در مورد شایستگی تغذیه را نام ببرد. او می گوید: “این در مورد درست غذا خوردن و پرهیز از غذاهای اشتباه است.” آنها بلافاصله وارد “غذای خوب ، غذای بد” می شوند. “

درست مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو ، ساتر دارای سلسله مراتب نیازهای غذایی است. “نکته برای همه ما این است که غذای کافی دریافت کنیم. این مشکل برای افرادی است که با کمبود غذا همراه با افرادی که به طور مزمن رژیم کاهش وزن دارند ، زندگی می کنند. ” او گفت که اگر کسی غذای کافی داشته باشد ، می تواند سلسله مراتب را بالا ببرد تا مطمئن شود غذای خوشمزه کافی دارد. “شما باید بتوانید چنین پایه ای را برای خود فراهم آورید. اگر به اندازه کافی غذای مورد علاقه خود را داشته باشید و بدانید چگونه برای خود تأمین کنید ، برنامه بهتری در پیش خواهید داشت. ” بنابراین ، شما نمی توانید ماهیگیری را به عنوان ماهیگیری با هر چیزی یا موجود بازی کنید.

او می گوید: “هنگامی که این کار را انجام می دهند ، مردم معمولاً گزنده هستند. سرانجام به جایی می رسند که به غذای ناآشنا علاقه مند می شوند.” رژیم غذایی با کیفیت ، تا حدی به این دلیل که بدون اجبار به خوردن میوه و سبزیجات ، آنها به غذایی تبدیل می شوند که شما برای لذت می خورید. “مردم غذای مغذی را به این دلیل می خورند که دوست دارند ، نه به این دلیل که به آن نیاز دارند. اساس شایستگی غذایی این است که شما عاشق غذا خوردن هستید و احساس خوبی دارید. “

غذای شهودی

ریشه های تغذیه بصری در دهه 1980 آغاز شد و در سال 1995 شکل گرفت وقتی متخصصان تغذیه Evelyn Tribol ، MS ، RD و Elyse Resch ، MS ، RDN ، اولین چاپ کتاب خود را با عنوان “تغذیه بصری” منتشر کردند. آنها یک کتاب همراه در سال 2017 منتشر کردند و امسال “تغذیه بصری هر روز” را آوردند که شامل 365 قطعه حکمت بزرگ ، یک عرشه برای کارت های “غذای شهودی” و “مجله تغذیه بصری” است.

10 اصل تغذیه بصری وجود دارد که شامل طرز فکر رژیم غذایی ، احترام به گرسنگی ، احترام به سیری ، آرامش با غذا ، کشف لذت و احترام به بدن است. مطالعات نشان داده است که افراد خوراک شهودی از سلامت روانی بهتری برخوردارند و بیشتر مستعد ارتقاء سلامت هستندبه آنها همچنین تصویر بهتری از بدن دارند و کمتر مستعد ابتلا به اختلالات خوردن هستند.

مانند مدل شایستگی غذایی ساتر ، بسیاری از مردم سعی می کنند خوردن بصری را بر اساس قوانین به “رژیم سیری” تبدیل کنند. در حالی که تغذیه بصری شامل تنظیم و رعایت علائم گرسنگی و سیری است ، به شما کمک می کند غذا بخورید و از غذای خود راضی باشید. بله ، تغذیه بخشی از تغذیه بصری است ، اما تریبول و رش برای همیشه به اصل “برای سلامتی خود با رژیم متعادل ارزش قائل شوید” پایبند هستند ، زیرا صادقانه بگویم ، بسیاری از مردم در حال حاضر وسواس تغذیه را دارند و باید بر اعتماد به بدن خود تمرکز کنند. به

رژیم صرفه جویی چیست؟ «غذاهایی را انتخاب کنید که به سلامتی و حس چشایی شما احترام بگذارند ، در حالی که به شما احساس اشتها می دهندell به یاد داشته باشید که برای سالم ماندن ، نیازی نیست که کاملاً غذا بخورید. شما به طور ناگهانی کمبود مواد مغذی را احساس نخواهید کرد و از یک میان وعده ، یک وعده غذایی یا یک روز غذا وزن اضافه نمی کنید. آنچه مهم است این است که شما به طور مداوم در طول زمان غذا می خورید ، پیشرفت مهم است نه کمال. ”

تغذیه دقیق

توجه و تغذیه دقیق جزء شایستگی در خوردن و تغذیه بصری است ، اما به عنوان یک تمرین مستقل ، خوردن آگاهانه مبهم تر است. اصطلاح “تغذیه آگاهانه” اغلب واژگون می شود ، اما تفاسیر بسیار متفاوت است. مرکز تغذیه توجه (TCME) ، که منابع زیادی را ارائه می دهد ، تغذیه توجه را به شرح زیر تعریف می کند:

  • به خود اجازه دهید از فرصت های مثبت و آموزشی که هنگام انتخاب و آشپزی در دسترس است آگاه باشید احترام به خرد درونی خود
  • از تمام احساسات خود استفاده کنید غذاهایی را انتخاب کنید که برای شما سرگرم کننده و برای بدن مفید باشدبه
  • تشخیص واکنش های غذایی (دوست داشتن ، دوست نداشتن ، یا خنثی) بدون محکومیت.
  • آگاهی از علائم گرسنگی و سیری جسمی تا بتوانید تصمیمات خود را در مورد شروع و پایان وعده غذایی خود راهنمایی کنید.

متأسفانه ، مانند مهارت های خوردن و خوردن بصری ، بسیاری از مردم سعی می کنند تغذیه آگاهانه را به رژیم غذایی تبدیل کنند ، و حتی توسط برخی از شرکت های رژیم غذایی ، از جمله ناظران وزن ، مورد استفاده قرار گرفت. در حقیقت ، بسیاری از تحقیقات در مورد تغذیه آگاهانه متأسفانه بر روی کاهش وزن متمرکز شده است که برخلاف روحیه ذهن آگاهی است. اگر می خواهید تغذیه آگاهانه را به تنهایی مطالعه کنید ، من کتابهای “آنچه را دوست دارید بخورید ، آنچه را که می خورید دوست داشته باشید” نوشته میشل می ، MD ، و “خوب بخورید” از آندره آ لیبرشتاین ، MPH ، RDN را توصیه می کنم.

این پست شامل پیوندهای وابسته به آمازون است. من به عنوان کارمند آمازون از خریدهای ماهرانه درآمد کسب می کنم.


کری دنت یک متخصص تغذیه ثبت شده از شمال غربی اقیانوس آرام ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران است. در میان ابرقدرت های او نابود کردن افسانه ها در مورد تغذیه و توانمندسازی زنان در بدن خود احساس بهتری داشته باشید و غذاهایی را انتخاب کنید که لذت ، تغذیه و سلامتی را حفظ کنند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید