آیا باید بدون گلوتن مصرف کنم؟ – آگاهی از تغذیه



بدون گلوتن یا بدون گلوتنبودن؟ این سوال … (که ما به آن پاسخ می دهیم!)

به عنوان متخصصین تغذیه ، مشتریان اغلب از ما می پرسند که آیا باید از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کنند یا خیر ، و اگر چنین است ، چگونه؟

این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که (یا نه!) رژیم غذایی بدون گلوتن را امتحان کنید. و اگر این راه درستی است ، ما لیستی از مواد اولیه و غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد ، و همچنین برخی از جایگزین های بدون گلوتن را ارائه کرده ایم.

اول از همه .. گلوتن چیست؟

گلوتن نام رایج پروتئین های موجود در گندم ، جو ، چاودار و مخلوط گندم / چاودار به نام تریتیکال است.

گلوتن به محصولات کمک می کند تا شکل خود را حفظ کرده و به عنوان چسبی که غذا را در کنار هم نگه می دارد- حتی برخی از موارد غیرمنتظره ای که در زیر به آنها می پردازیم- کمک کند!

برای نشان دادن این نکته ، از نمونه کلاسیک نان استفاده کنید.

گلوتن بافت و ساختار نان را تأمین می کند. این یک چسب است که کیفیت الاستیک را اضافه می کند (به خمیر پیتزای خام فکر کنید).

در یک محصول بدون گلوتن ، سایر مواد غلیظ کننده مانند صمغ زانتان ، صمغ گوار به جای گلوتن برای حفظ ساختار اضافه می شوند. بدون این جایگزینی ها ، غذا فقط خرد می شود. بیایید با سه موقعیت شروع کنیم که GF کاملاً توجیه می شود:

3 دلیل برای ترک گلوتن

  1. در صورت تشخیص بیماری سلیاک

در مبتلایان به این بیماری خود ایمنی ، حتی مقدار ساده گلوتن باعث حمله سیستم ایمنی به روده کوچک می شود و صدمات زیادی به همراه دارد. با گذشت زمان ، روده کوچک توانایی جذب مواد مغذی حیاتی را از دست می دهد ، که می تواند منجر به کمبود شدید مواد مغذی شود.

به عنوان مثال ، اگر دستگاه گوارش نتواند آهن را جذب کند ، فرد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شده و خستگی را تجربه کند.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز عوارض جانبی ناخواسته ای مانند اسهال ، کاهش وزن ناخواسته ، نفخ ، یبوست و نفخ را تجربه می کنند.

اتخاذ یک رژیم غذایی دقیق بدون گلوتن-درمان بیماری سلیاک.

2. مشکوک به حساسیت به گلوتن هستید

اگر بعد از خوردن غذاهای حاوی گلوتن احساس نفخ کمتر شدید ، اما احساس ناخوشایند ، گاز و یا یبوست می کنید ، ممکن است حساسیت داشته باشید.

بهترین راه برای فهمیدن؟ به جنایتکار مشکوک شلیک کنید! خاموش کردن گلوتن به مدت 6 هفته و آزمایش آن ضرری ندارد.

با این حال ، اتخاذ رژیم بدون گلوتن نباید جایگزین تشخیص باشد.

3. درماتیت هرپتی فرم دارید

درماتیت هرپتی فرم (DH) نوعی بیماری سلیاک است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به جای روده کوچک به پوست حمله کند.

این به عنوان یک بثورات خارش دار ، توده ای و حتی دردناک به دلیل عدم تحمل گلوتن ظاهر می شود.

پس از تشخیص ، رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند کمک کننده باشد.

در مورد هاشیوماتوس یا سلامت تیروئید چطور؟

به سختی می توان گفت که آیا رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند درمانی برای بیماری تیروئید باشد یا خیر. برخی از مطالعات کوچک (مانند این) نشان می دهد اما نمی تواند فواید رژیم بدون گلوتن را برای زنان مبتلا به بیماری خود ایمنی تیروئید ثابت کند.

اگر حساسیت به گلوتن دارید ، می تواند با کاهش جذب داروها از غده تیروئید باعث التهاب مخاط داخلی شود.

همچنین برخی نظریه ها در مورد چگونگی رژیم غذایی بدون گلوتن نیز می تواند باعث کاهش پاسخ التهابی و کاهش التهاب تیروئید شود.

آنچه به مشتریان می گویم: کاهش گلوتن می تواند به کاهش این التهاب کمک کند ، مانند سایر تغییرات رژیم غذایی. گلوتن را به مدت 6-8 هفته به طور کامل حذف کنید تا به آن آسیب نرسانید.

من برخی از مشتریان را مشاهده کرده ام که در پروتکل فاقد گلوتن به موفقیت زیادی دست یافته اند ، اما آنها همچنین تعهد زیادی به رژیم غذایی سالم و ضد التهاب روده به طور کلی (یعنی قند کم ، تن فیبر غنی از امگا) دارند. 3s).

هنگام پیروی از رژیم حذف ، همکاری نزدیک با یک متخصص تغذیه برای جلوگیری از کمبودها و شناسایی دقیق غذاها بسیار مهم است.

دلایل به گلوتن تغییر نمی کند

  1. کاهش وزن

جایگزین بدون گلوتن به طور خودکار به این معنا نیست که سالم تر از نسخه اصلی است.

این بدان معناست که صرف انتقال از Ritz Crackers به ​​نسخه GF چیزی را تغییر نخواهد داد اگر سایر مناطق رژیم غذایی شما تغییر نکندبه

این مناطق دیگر؟ بخشها ، نسبتهای درشت مغذی (پروتئین ، کربوهیدراتها و چربیها) ، زمان تغذیه ، کیفیت غذا و غیره.

اولین مشاوره خود را با یکی از متخصصان تغذیه ما رزرو کنید. ما می توانیم رژیم غذایی یا خاطرات تغذیه شما را بررسی کنیم تا به شما کمک کند ببینید که برای رسیدن به هدف کاهش وزن باید در کجا تغییراتی ایجاد کنید ، خواه گلوتن بخورید یا نه.

2. سالم تر باشید

باز هم ، بدون گلوتن به معنی سالم است (اگر بیماری سلیاک ندارید).

قهوه ای های بدون گلوتن را می توان با همان مقدار قند و چربی اشباع شده در قهوه های سنتی ، مهم نیست که بسته بندی چقدر شیک و زیبا است.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این رژیم متعلق به یک رژیم غذایی سالم و متعادل است ، به نوار تغذیه ای کلی و مواد تشکیل دهنده آن نگاه کنید.

3. تشخیص خود

آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص بیماری سلیاک بستگی به یافتن آنتی بادی های گلوتن در خون دارد. در صورت اجتناب از گلوتن ، ممکن است آنتی بادی ها در آزمایش خون شما ظاهر نشوند ، که می تواند منجر به منفی کاذب شود!

چرا این یک مشکل است؟ اگر معتقدید که بیماری سلیاک در واقع یک حساسیت ساده است ، “خطاهای کوچک” می تواند باعث آسیب طولانی مدت روده شود که منجر به مشکلات زیر مانند اختلالات خود ایمنی ، خستگی شدید ، ناباروری و حتی مشکلات عصبی می شود.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز باید برای نظارت بر علائم این مشکلات با پزشک خود همکاری نزدیک داشته باشند. بنابراین ابتدا با آزمایش خون به این موضوع پی ببرید و سپس تصمیم آگاهانه بگیرید

ترکیبات حاوی گلوتن

به دنبال کلمات برچسب مواد غذایی باشید گندم ، جو و چاوداربه

ترکیبات جستجوی کمتر رایج: انواع جامد ، مالت / سرکه مالت / شربت مالت / عصاره مالت ، سبوس جو دوسر یا جو دوسر ، مخمر آبجو ، اسپتل (معروف به فاررو) ، آرد گراهام ، بلغور و آرد گندم با هیدرولیز.

گلوتن معمولاً در غذاهایی مانند …

  1. آبجو ، آبجو ، کمپ
  2. نان
  3. آبگوشت ، سوپ ، پایه های سوپ
  4. غلات
  5. کوکی و کراکر
  6. مقداری شکلات ، برخی شکلات ، شیرین بیان
  7. قهوه و چای طعم دار
  8. تکه های تقلید بیکن ، غذاهای دریایی تقلیدی
  9. دارو (با داروساز خود تماس بگیرید)
  10. چسباندن
  11. محصولات فرآوری شده
  12. سس سالاد
  13. سوسیس ، هات داگ ، دلی
  14. سس ، ماریناد ، سس
  15. چاشنی ها
  16. من بید هستم

اگر حساسیت خاصی دارید ، حتماً گوشتی را انتخاب کنید که از علف تغذیه می کند و مرغ هایی که در مراتع پرورش داده می شوند ، زیرا یک مزرعه سنتی غلات آنها را تغذیه می کند.

می دانم که پیچیده به نظر می رسد ، اما خبر خوب این است که تقریباً همه این غذاها جایگزین فاقد گلوتن دارند (یعنی پیتزای بدون گلوتن یا گل کلم ، اسیدهای آمینه نارگیل به جای سس سویا ، نان ذرت به جای آرد …)

و بسیاری از کربوهیدراتهای طبیعی GF را فراموش نکنید! سیب زمینی ، کدو ، محصولات برنج و برنج ، کینوا ، محصولات ذرت و ذرت ، لوبیا ، عدس ، نخود ، میوه ها ، سبزیجات ، کینوا .. فقط چند مورد!

مارک های مورد علاقه من فاقد گلوتن هستند:

ماکارونی نخود Banza جایگزینی است که حاوی پروتئین و فیبر بیشتری نسبت به ماکارونی سنتی یا سنتی GF است! برد – برد. این را در سالاد ماکارونی تایلندی وگان امتحان کنید.

کیک کودیاک ترکیبی از پنکیک بدون گلوتن با وافل و یک فنجان پرچم ارائه می دهد.

KIND دارای گرانول و میله هایی با آجیل و دانه های پف کرده (برنج قهوه ای ، کینوا ، آمارانت و ارزن) است ، بنابراین به طور طبیعی گلوتن ندارند.

مارک های دیگر که با طیف گسترده ای از محصولات می بینم آسیاب های ساده ، غذای لایف ، هیپی ، MadeGood ، Sweet ، Lorens و Udis هستند.

آیا این مقاله برای شما مفید است؟ آن (یا نسخه صوتی) را با یک دوست علاقمند به گلوتن یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتماً ما را در @nutricionnost.awareness در اینستاگرام تگ کنید!

کیت ریچاردسون متخصص تغذیه در اورلاندو فلوریدا است. او در تمرین خصوصی “آگاهی از تغذیه” شریک است ، جایی که به رژیم گیران نا امید کمک می کند تا با استفاده از آموزش تغذیه 1: 1 به اهداف سلامتی خود برسند. او یکی از پادکست های برجسته پادکست آگاهی از تغذیه است.



دیدگاهتان را بنویسید