آیا احساسات بزرگ در پذیرش بدن اختلال ایجاد می کند؟ ممکن است غمگین باشید


زمان خواندن: 6 دقایق

اگر در مورد تغذیه شهودی تحقیق کرده اید ، احتمالاً از لحاظ عقلی تشخیص داده اید که رژیم ها کار نمی کنند. حتی ممکن است از این ایده که دیگر هرگز از روش تنبیهی محدود کردن غذا ، کالری ، ماکروها ، نقاط استفاده نکنید ، احساس آرامش کنید. با این حال ، با توجه به همه اینها ، می توانید از نظر احساسی احساس کنید که زندگی شما خراب شده است.

شاید بدانید که راه های بی شماری برای مراقبت از سلامتی شما وجود دارد که نیازی به کاهش وزن ندارند. شاید بدانید که بسیاری از افراد بدن خود را در هر اندازه و شکلی می دانند ، احترام می گذارند یا حتی دوست دارند. با این حال ، ممکن است بر سر کنار گذاشتن رژیم ها دچار تضاد شوید.

فرآیند یادگیری و تمرین خوردن بصری می تواند احساسات بسیار بزرگی ایجاد کند – یا حتی با نیروی سونامی به شما برخورد کند. یکی از این احساسات اندوه است.

بخشی از رهایی از رژیم ها و حرکت به اندام و اندام ، غم و اندوه چیزی است که پشت سر می گذارید. منظور من کنار گذاشتن وزنه برداری با رژیم یویو نیست. منظور من این نیست که اگر از رژیم غذایی خود “تقلب” می کنید یا رژیم را به طور کامل ترک می کنید ، خوردن برخی غذاهای ممنوعه و سرزنش کردن آنها را سرزنش کنید. اندوهی که من در مورد آن صحبت می کنم ، همان چیزی است که شما در آن هستید اگر از خیال داشتن یک تیپ بدنی خاص دست بردارید – و زندگی ای که همیشه تصور می کردید با آن همراه می شود.

رها کردن خیال

شما می دانید منظورم چیست. اگرچه هرکس امیدها و رویاهای خود را در مورد چگونگی پیشرفت زندگی خود دارد ، اما برخی از موضوعات مشترک با تخیلات درباره کاهش وزن وجود دارد:

  • اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
  • دوستان بیشتری خواهید داشت
  • شما برای شرکای بالقوه عاشقانه مطلوب تر خواهید بود
  • شغل بهتری خواهید داشت … یا ارتقاء شغلی
  • با خرید لباس های جذاب ، لذت بیشتری خواهید برد
  • انرژی بی حد و حصر و سلامتی عالی خواهید داشت
  • شما سرانجام هر کاری را که به تعویق انداخته اید انجام می دهید ، مانند پوشیدن بیکینی یا رفتن به پاریس
  • شما قادر خواهید بود آنچه را که می خواهید بخورید … و پوندهای از دست رفته را دوباره به دست نیاورید

این خیالات از هوا به ما نمی رسد. آنها نه تنها از طریق تبلیغ برنامه ها و محصولات کاهش وزن ، بلکه از طریق جامعه ، به ویژه رسانه ها ، در اختیار ما قرار می گیرند. چند برنامه تلویزیونی و فیلم می بینید که در آن افراد در بدن بزرگ دارای گروهی از دوستان ، شریک عالی و زندگی کامل و موفق هستند؟

حتی اگر از نظر تئوری پذیرش اندازه را درک کنید ، معمولاً یک احساس دوسویه یا حتی منفی نسبت به بدن شما باقی می ماند.

من اخیراً با کار درمانگر جینا کورتنی آشنا شدم ، از جمله کار او در سال 2008 “اندازه گیری به عنوان یک فرآیند غم و اندوه”. او می نویسد که چگونه وقتی زنان ایده کنترل اندازه و شکل بدن ما را کنار می گذارند ، ما با از دست دادن امید خود از اجتناب از تحقیر عمومی (و خودمان) نسبت به بدنهای ناقص دست می دهیم. ما امید خود را برای دریافت تمام پاداش هایی که دارای امتیازات خوب است ، از دست می دهیم. اگر بدن شما بزرگتر است و مشکلات مفاصل یا تحرک دارید ، امید خود را برای از بین بردن این مشکلات از دست می دهید (و احتمالاً حداقل یک ارائه دهنده خدمات درمانی “کاهش وزن” را به عنوان یک درمان ساده پیشنهاد کرده است).

او توضیح می دهد که چگونه فرایند پذیرش بدن منعکس کننده پنج مرحله غم و اندوه است.

مراحل 1 و 2: انکار و عصبانیت

در مرحله انکار ، ممکن است قبول کنید که کاهش وزن برای اکثر مردم غیرقابل قبول است ، اما همچنان امیدوار باشید که شما یکی از معدود تک شاخ هایی هستید که می تواند وزن خود را کاهش داده و آن را برای همیشه حفظ کند. اگر به اندازه کافی سخت کار کنید قادر خواهید بود بر زیست شناسی غلبه کنید. وقتی بدن شما تمایل دارد به تلاش های کاهش وزن واکنش نشان دهد ، این امید را بیشتر حفظ می کنید.

شما می توانید مبارزه برای کنترل بدن خود را با تلاش برای متقاعد کردن خود به حداقل برسانید که مبارزه با بدن خود – به جای به چالش کشیدن استانداردهای بدن جامعه – طبیعی است. این احتمال وجود دارد که احساس کنید از بدن خود جدا شده اید یا جدا شده اید. کورتنی نمونه ای از آنچه شما دقیقاً می دانید چقدر کالری مصرف کرده اید ارائه می دهد ، اما نمی دانید گرسنه هستید.

در مرحله عصبانیت می توانید احساسات خود را به سمت داخل یا خارج هدایت کنید. اگر با پذیرش اندازه و فشارهای غیرواقعی جامعه برای لاغر بودن آشنا هستید ، عصبانیت می تواند به فوبیای چربی منجر شود که مشاهده می کنید و ممکن است در جهان احساس کنید. اگر با ایده اندازه گیری آشنا نیستید ، ممکن است از دست خود عصبانی شوید زیرا هنوز نتوانسته اید وزن خود را کاهش داده و آن را محدود کنید. این می تواند منجر به سرزنش خود و رژیم اجباری در تلاش برای کنترل یا حتی تنبیه بدن شما شود.

مرحله 3: قرارداد

اگر خود را به “شکست” در رژیم های غذایی متهم می کنید ، ممکن است بدن فعلی خود را نوعی تنبیه برای شکست خود تلقی کنید. شما می توانید برای یک فرصت دیگر برای “پیروزی” با خود نظم و محرومیت جدید چانه بزنید. کورتنی می گوید چرخه ای از شکست ها و مذاکرات ممکن است طی سالها اتفاق بیفتد.

برخی از افرادی که اندازه را درک می کنند رژیم های یویو را کنار می گذارند به خودی خود، اما با این وجود به توافق بین خواسته های متضاد برای کنترل بدن خود (برای برآوردن آرمان های اجتماعی) و عقب نشینی از آن ایده آل ها می پردازیم. این معامله ممکن است برای فشرده سازی و تغییر بدن شما باشد ، اما اکنون این کار به نام “سلامتی” انجام می شود. جستجوی “سلامتی” می تواند معنای اخلاقی به خود بگیرد ، با همان شرمندگی و نفرت از خود وقتی که ورزش را از دست می دهید یا چیزبرگر را به جای سالاد انتخاب می کنید ، همانطور که فردی که به خاطر زیبایی زیبایی احساس می کند رژیم دارد.

بنابراین چگونه می دانید که در حال معامله هستید نه اینکه بدن خود را با حرکت دلپذیر و تغذیه مقرون به صرفه لمس کنید؟ وقتی رفتار شما دچار وسواس می شود و خودتان طعم واضح محرومیت را احساس می کنید. یا همانطور که کریستی هریسون می گوید ، مجری پادکست “Food Psyche” و نویسنده “Antidotes” ، اگر انتخاب شما از مکانی برای کنترل خود و نه مراقبت از خود ناشی می شود. در نهایت ، این مرحله می تواند میل به کنترل را از بین ببرد.

مراحل 4 و 5: افسردگی و پذیرش

کورتنی می گوید که مرحله افسردگی می تواند باعث دو نوع افسردگی شود – واکنشی و مقدماتی. افسردگی واکنشی شامل تفکر فاجعه بار است. اگر با پذیرش اندازه آشنا نیستید ، ممکن است باور داشته باشید که هرگز از مزایای یک زندگی “معمولی” لذت نخواهید برد ، هرگز احساس جذابیت نخواهید کرد ، فعال نخواهید بود و شغل و زندگی جنسی رضایت بخشی نخواهید داشت.

اگر شما هنوز پذیرش اندازه را قبول دارید ، ممکن است بدانید که می توانید زندگی شخصی رضایت بخشی را در بدن بزرگی داشته باشید ، اما از نبرد سخت برای تغییر در یک جامعه دوستدار چربی احساس شکست خواهید کرد. افسردگی مقدماتی این است که با این واقعیت روبرو شوید که وقتی در بدن چاق هستید زندگی در دنیایی دوستدار چربی آسان نیست.

وقتی به مرحله پذیرش می رسید ، از نظر ظاهر و اندازه بدن خود احساس راحتی می کنید ، و دیگر اندازه خود را دلیلی برای عدم مشارکت در فعالیتهایی که از آنها لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به گونه ای غذا می خورید و ورزش می کنید که احساس طبیعی و رضایت بخش است ، نه به طریقی که بخواهد خود را به نحوی “اصلاح” کند. از آنجا که هنوز در جامعه ای زندگی می کنید که دارای فوبیای غلیظ و حامی کامل فرهنگ رژیم غذایی است ، شما هنوز با نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی روبرو خواهید شد که باعث تحریک می شود ، اما برای شما اهمیتی ندارد.

به افتخار اندوه شما

وقتی مشتریانم را می بینم ، بیشتر مشتریان من بین مذاکره و افسردگی قرار دارند. وقتی در حالت انکار قرار می گیرند ، وقتی به خشم روی می آورند ، معمولاً این خشم را بیشتر به سمت جامعه می کشانند تا خودشان.

من می دانم که کنار گذاشتن خیال کنترل مطلق بر ظاهر ، احساس و عملکرد بدن ما و زندگی فوق العاده چقدر سخت است. من احساس کردم که از خیال پردازی دست کشیده ام و می بینم این روند در مشتریانم شکل می گیرد. در اینجا آنچه شما می توانید انجام دهید:

  • تا آنجا که ممکن است بدانید که چرا وزن شاخص سلامت نیست.
  • لیستی از روش هایی که رژیم غذایی شما به شما آسیب زده است تهیه کنید. در صورت نیاز آن را در نظر بگیرید.
  • بازسازی بدن خود را با تکنیک هایی مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا تمرینات دقیق تمرین کنید.
  • به یاد داشته باشید که تسلیم شدن در فرهنگ رژیم غذایی است تقصیر تو نیستبه از جامعه عصبانی شوید نه از خودتان. به این فکر کنید که روی پست بنویسید “تقصیر شما نیست” و آن را در جایی که می بینید قرار دهید.
  • به خود یادآوری کنید که علم نشان می دهد نمی توانید برای همیشه وزن کم کنید … حتی اگر فکر می کنید این کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.
  • آیا ایده ای دارید که بتوان آن را به چالش کشید؟ به عنوان مثال ، آیا مواردی وجود دارد که تا زمانی که در بدن کوچکتری ظاهر نشوید ، از آنها خودداری نکنید؟ با این کار چه چیزی از دست می دهید؟
  • با یک متخصص تغذیه یا بدن درمان کار کنید تا علت این که چرا فکر می کنید با وزن کمتر “احساس بهتری دارید” را درمان کنید و شرم بدن را درمان کنید.
  • به خود اجازه دهید تا غم و اندوه خود را احساس کنید زیرا شما تخیل کامل ظریف را کنار گذاشته اید. اگر با همدلی مشکل دارید ، راه هایی را برای افزایش همدلی با خود بیابید.

کری دنت یک متخصص تغذیه ثبت شده از شمال غربی اقیانوس آرام ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران است. در میان ابرقدرت های او نابود کردن اسطوره های غذایی و توانمندسازی زنان در بدن خود احساس بهتری داشته باشید و غذاهایی را انتخاب کنید که لذت ، تغذیه و سلامتی را حفظ کنند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید